Objavljeno: 26.10.2020. 13:29

NASA JPL

AI otkriva nove kratere na Marsu

Umjetna inteligencija je procesirala više od 112 tisuća slika kako bi otkrila svježe kratere.

AI otkriva nove kratere na Marsu

Inovativni NASA-in AI alat razvijen od strane znanstvenika NASA JPL-a (Jet Propulsion Laboratory), pomogao je u otkrivanju klastera kratera na Marsu koji su nastali tijekom proteklog desetljeća.

Novi algoritam strojnog učenja za klasificiranje kratera na Marsu koristi se za prepoznavanje prije nepoznatih kratera na crvenom planetu, a "nahranjen" je s više od 112.000 slika koje je snimila Context Kamera na NASA Mars Reconnaissance Orbiteru (MRO). Program je dizajniran da skenira fotografije fotografija s promjenama na površini Marsa koje ukazuju na nove kratere. U konkretnom slučaju koji možete vidjeti na slici gore, AI je otkrio kratere koji su od udara meteora nastali između ožujka 2010. i svibnja 2012. godine.

PIA24091_hires

NASA kaže kako je jako teško uočiti sitne promjene na fotografijama Marsa, jer to od znanstvenika traži na višesatno svakodnevno proučavanje slika koje su snimili orbiteri poput MRO-a, pa im novi algoritam omogućuje veliku uštedu vremena, dok ujedno omogućuje otkrivanje još više novih kratera na crvenom planetu.

Znanstvenici vjeruju da će ovaj AI sustav biti koristan i budućim orbiterima, te će omogućiti kompletniju spoznaju o učestalosti udara meteora na Marsu.

Ključne riječi NASA Mars AI JPL krateri