Objavljeno: 22.10.2020. 19:40

NASA

VIDEO: OSIRIS-REx tagirao asteroid Bennu

Američka sunda uspješno dotakla asteroid s ciljem uzimanja uzoraka koji će se dovesti na Zemlju.

VIDEO: OSIRIS-REx tagirao asteroid Bennu

NASA-ina letjelica OSIRIS-REx uspješno je dodirnula površinu asteroida Bennu "samplerom" za uzimanje uzoraka u Touch-And-Go (TAG) projektu. Uspješno "tagiranje" su potvrdile snimke SamCam kamere letjelice, na kojima se vidi da je prilikom tog dodira sampler udario u tlo priličnom žestinom, nakon čega je uskovitlao dosta prašine i sitnih komadića kamenja.

NASA ovo smatra velikim uspjehom, obzirom da se OSIRIS-REx i Bennu nalaze na udaljenosti od 321 milijuna kilometara od Zemlje, što nije omelo preciznost „touchdowna“ na udaljenosti od samo 0,91 m daljoj od zadane mete na asteroidu, kao što možete vidjeti u ovom videu.

U sljedećim danima NASA bi trebala dobiti potvrdu da je sonda prikupila dovoljno uzoraka tla koji bi se trebali dovesti na Zemlju u posebnoj kapsuli koja bi trebala ući u atmosferu našeg planeta 24. rujna2023. godine.

Uzorke bi potom trebali analizirati znanstvenici u NASA Astromaterials Research and Exploration Science Directorate (ARES) laboratoriju i njihovi kolege iz japanskog centra Extraterrestrial Sample Curation Center, nakon čega će biti dostupni za testiranje brojnim organizacijama širom svijeta.

Ključne riječi NASA asteroid OSIRIS-REx Bennu