Objavljeno: 24.10.2020. 10:44

Cornell University

Alieni nas već gledaju

Znanstvenici otkrili 1000 bliskih sunčevih sustava koji se nalaze u idealnoj poziciji da mogu otkriti život na Zemlji.

Alieni nas već gledaju

Čovječanstvo se sve više bavi potragom za vanzemaljskim životom u našem sunčevom sustavu, ali i na egzoplanetima u udaljenim sustavima. Time se automatski postavlja pitanje ako mi tražimo njih, možda i oni traže nas. Zapravo možda su nas već i našli, što sugerira i nova studija koju su proveli astronomi Sveučilišta Cornell.

U njoj znanstvenici navode da su otkrili oko 1000 sunčevih sustava koji se nalaze na udaljenosti unutar 300 svjetlosnih godina od Zemlje, iz kojih bi vanzemaljci mogli otkriti Zemlju dok jednom godišnje prolazi ispred našeg Sunca. Prema slabijem svjetlu koje dolazi s naše matične zvijezde oni bi otkrili da se ispred Sunca nalazi planet, a potom bi uz pomoć sofisticiraneih teleskopa mogli otkriti da naš plavi planet ima vodu, kao i da sadrži biosferu, odnosno život.

Lisa Kaltenegger, profesorica astronomije na Cornellu i direktorica Carl Sagan instituta kaže da su nas vanzemaljci možda već uspjeli detektirati, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Metodom tranzicije planeta ispred zvijezda astronomi sa Zemlje su pomoću Kepler teleskopa već otkrili oko 4000 egzoplaneta, a otkrivanje novih omogućuje njegov nasljednik TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite). Uskoro ćemo na egzoplanetima moći detektirati i potencijalne znakove života pomoću novih teleskopa među kojima se nalazi NASA-in James Webb Space Telescope vrijedan 9,8 milijardi dolara, koji bi se trebao lansirati u svemir iduće godine.

Osim njega, otkrivanje života u dalekom svemiru bi mogli obavljati i ogromni teleskopi na Zemlji, poput Giant Magellan teleskopa koji se nalazi u izgradnji, koji će promatrati optičku i blisku infracrvenu svjetlost, te europskog teleskopa ELT (Extremely Large Telescope), koji će biti 5 puta veći od najvećih optičkih instumenata koji se koriste danas. ELT bi trebao biti pušten u pogon 2024. godine, dok bi Magellan trebao započeti promatranje svemira 2029. godine.

Lisa Kaltenegger kaže da bismo život trebali tražiti upravo u sunčevim sustavima koji su detektirani kao potencijal da iz njih alieni traže nas. "Ako tražimo inteligentan život u svemiru koji bi mogao otkriti nas, sada imamo zvjezdanu mapu koja nam govori gdje bismo prvo trebali gledati", navodi znanstvenica.