Nalazite se
  • Pop Tech
  • Isporučen najveći kontejnerski brod na svijetu
Članak
Objavljeno: 14.03.2023. 13:03

MSC Tessa 

Isporučen najveći kontejnerski brod na svijetu

Brod može prevoziti više od 24.000 brodskih kontejnera dužine od 6 metara.

Isporučen najveći kontejnerski brod na svijetu

Kineski nacionalni brodograditeljski konglomerat China State Shipbuilding Corporation (CSSC), isporučio je svoj ogromni kontejnerski brod MSC Tessa međunarodnoj brodarskoj kompaniji Mediterranean Shipping Company (MSC).

S površinom palube od oko četiri nogometna igrališta, sposoban je utovariti do 24.116 TEU (6,1 m x 2,4 m x 2,6 m) kontejnera odjednom, naslaganih do visine od 26 metara. Ovo je prvi kontejnerski brod koji ima nosivost veću od 240.000 tona tereta, no zanimljivo je da je po duljini i širini (399,99 m x 61.5 m) gotovo identičan brojnim starijim velikim kontejnerskim brodovima poput Triple-E Maersk broda iz 2011. godine, dužine od 399,2 m. Također je zanimljivo što će njegovi nasljednici MSC Irina i MSC Loreto, koji se rade prema narudžbi istog kupca nositi još nekoliko stotina kontejnera, ali neće biti fizički veći.

MSC Tessa 2

Najveći brod u povijesti, norveški supertanker Seawise Giant, bio je dugačak 458,45 m i širok 68,6 m, a izgrađen je u kasnim 70-ima. Inače, Giant je 1988. godine potopljen od strane iračkih zračnih snaga, a zatim izvanredno spašen i popravljen kako bi ponovno ušao u službu do 1991., nakon čega se koristio do kraja 2009. godine.

Kontejnerski brodovi nisu kao supertankeri, koji mogu isporučiti svoj tekući teret kroz veliko crijevo. Pristaništa obično postavljaju gornja ograničenja veličine na brodove kao što je MSC Tessa, a trenutna ograničenja će vjerojatno ostati takva sve dok određeni broj luka diljem svijeta ne izgradi kopnenu infrastrukturu za suočavanje s nečim većim.

MSC Tessa 3

Drugim riječima MSC Tessa je fokusiran na učinkovitost, a njegova glavna inovacija u tom smislu je sustav "zračnog podmazivanja" koji se temelji na mjehurićima zraka i smanjuje otpor, za koji CSSC tvrdi da smanjuje potrošnju energije, a time i emisije, za 4%. Ipak, i dalje ga pogoni dizelsko gorivo, a malo je vjerojatno da ćemo uskoro vidjeti nešto takvo u svijetu nulte emisije.

MSC očekuje još tri takva broda do kolovoza, a CSSC kaže da je drugi od četiri već završio morska ispitivanja. Četiri broda, prema Offshore Energyju, koštala su MSC ukupno oko 600 milijuna dolara.

Kako je izgrađen, kako izgleda i kako plovi najveći kontejnerski brod na svijetu, možete pogledati u ovom videu.

Vezani sadržaji
Ključne riječi MSC Tessa CSSC MSC
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->