Objavljeno: 29.09.2019. 13:05

Hokkaido University

Život je mogao nastati u međuzvjezdanim oblacima

Eksperiment japanskih znanstvenika ukazuje da DNK vrlo vjerojatno potiče iz svemira.

Život je mogao nastati u međuzvjezdanim oblacima

Yasuhiro Oba i njegovi kolege znanstvenici s Instituta za znanost na niskim temperaturama na Sveučilištu Hokkaido proveli su eksperiment koji ukazuje da nukleobaze, koje predstavljaju jednu od osnovnih "jedinica" života, odnosno DNK, mogu poticati od velikih oblaka plina koji se nalaze u međuzvjezdanom prostoru.

Znanstvenici su u laboratoriju u reakcijskoj vakuumskoj komori (slika gore) koja radi na -263° Celzijevih i simulira kemijske reakcije u okolišu međuzvjezdanih oblaka po prvi puta detektirali nukleobaze te o tome objavili znanstveni radu u časopisu Nature.

"Naši rezultati mogu biti ključ u dobivanju odgovora na fundamentalna pitanja po čovječanstvo, poput onog koji su organski sastojci postojali tijekom formiranja Sunčevog sustava i kako su doprinijeli životu na Zemlji", navodi Yasuhiro Oba.

Prijašnji eksperimenti kojima su se oponašali uvjeti u međuzvjezdanim molekularnim oblacima, detektirali su šećer i fosfate, koji su također važni za život, ali ovo je prvi puta da su detektirane nukleobaze.

Yasuhiro Oba i njegovi kolege sa Sveučilišta Hokkaido

U "ultra-high" vakuumskoj reakcijskoj komori plinovita mješavina vode, ugljičnog monoksida, amonijaka i metanola je konstantno dodavana na imitaciju kozmičke prašine na temperaturi od -263 celzijevih stupnjeva. Dvije deuterijske lampe spojene na komoru osiguravale su ultraljubičasto svjetlo kako bi potakle kemijske reakcije.

Potom je korišten visokorezolucijski maseni spektrometar i tekući kromatograf visokih performansi kako bi se analizirao produkt koji se formirao na supstratu nakon zagrijavanja na sobnu temperaturu. Znanstvenici su tom metodom detektirali prisutnost nukleobaza citozina, uracila, timina, adenina, ksantina i hipoksantina. Također su detektirali i aminokiseline koje su građevni blokovi proteina te nekoliko vrsta dipeptida.

"Naša otkrića sugeriraju da su procesi koje smo reproducirali mogli dovesti do formiranja molekularnih prethodnika života", ističe Oba. "Rezultati bi mogli unaprijediti naše razumijevanje ranih faza kemijske evolucije u svemiru".