Objavljeno: 24.09.2019. 10:13

Kvantna računala

Google tvrdi da je dosegao kvantnu nadmoć

Google je objavio rad o revolucionarnom kvantnom računalu ali ga je zbog nepoznatog razloga povukao.

Google tvrdi da je dosegao kvantnu nadmoć

Ukoliko je vijest koju donosi Financial Times, a prenose mnogi svjetski mediji točna, Google se možda nalazi na pragu novog doba računalstva. Njegovo kvantno računalo navodno je uspješno izvelo kalkulaciju koja bi bila nemoguća čak i najjačim superračunalima, što znači da je postigao takozvanu "kvantnu nadmoć".

Ukoliko je to istina, ovo je velika vijest   jer bi to značilo veliku prekretnicu na svim poljima znanosti, razvoja novih materijala, umjetne inteligencije, pa čak i enkripcije. Između ostaloga ovo bi moglo omogućiti raščlanjivanje ogromnih brojeva u vrlo kratkom vremenu, što znači da bi za probijanje neke velike lozinke, za što bi današnjim superračunalima trebale godine, Googleovo kvantno računalo utrošilo svega nekoliko minuta.

E sad, ono što u ovoj priči smrdi je podatak da je Google navodno objavio znanstveni rad o ovom postignuću i provedenim simulacijama na NASA-inom serveru, no on je zbog nepoznatih razloga uklonjen, a Google cijelu priču odbija komentirati.

Stoga ćemo malo pričekati s hvalospjevima dok ne izađe službeno priopćenje potkrepljeno znanošću a ne glasinama.