Objavljeno: 13.10.2013. 11:53

Studija

VIDEO: Hi-Tech moždani implantat protiv Parkinsona

Znanstvenici ugradili moždane implantate u 6 pacijenata s Parkinsonovom bolesti.

VIDEO: Hi-Tech moždani implantat protiv Parkinsona

Parkinsonova bolest poremećaja pokreta nastaje zbog smanjenja lučenja kemijske supstancije dopamina u dijelu mozga koji ima važnu ulogu u kontroli voljnih pokreta (bazalni gangliji), što uzrokuje odumiranje moždanih stanica. Osnovni simptomi bolesti su tremor (drhtanje), rigor (ukočenost), usporenost pokreta ili bradikinezija, posturalna nestabilnost (slaba ravnoteža) i smetnje u kretanju, a sekundarni depresija, opstipacija, inkontinencija, problemi gutanja (disfagija), seboreja kože i vlasišta, smetnje u govoru, niski krvni tlak, poremećaji u spavanju, te u najtežim slučajevima demencija.

Bolest obično napreduje kroz 5 faza ili kliničkih stupnjeva, sve do potpune nepokretnosti i vezanosti pacijenta uz kolica ili krevet.

Mada današnja znanost i medicina još nisu pronašle lijek koji bi bio u stanju u potpunosti izliječiti Perkinsonovu bolest, postoje razne terapije i lijekovi koji ju mogu usporiti ili uvelike smanjiti pojedine simptome.

Znanstvenici Frenchay bolnice u Bristolu izumili su implantat koji može zaustaviti napredovanje bolesti ili barem spriječiti da se simptomi ne pogoršavaju.

Sustav implantata se sastoji od cijevčica i katetera koji ubrizgavaju proteinsku terapiju duboko u mozak pacijenta. Protein koji se koristi naziva se GDNF (glial cell line-derived neurotrophic factor) i mora se injektirati pomoću eksterne pumpe jednom mjesečno kroz "port" koji se usađuje iza uha pacijenta.

Znanstvenici su ovaj sustav uspješno testirali na 6 dragovoljaca oboljelih od Parkinsonove bolesti, te kažu kako postoji nada da će ova tehnika poticati stanice mozga na ponovni rast.

Nakon ove studije, znanstvenici traže novih 36 dragovoljaca koji će biti podvrgnuti ovom tretmanu, nakon čega bi tehnika koju smatraju velikim napretkom u liječenju Pakinsonove bolesti mogla biti primjenjivana širom svijeta, te vjeruju kako će njihovi implantati biti primjenjivi i za liječenje Alzheimerove bolesti.

Istraživanje su s 2 milijuna funti poduprle britanske organizacije i fondovi za liječenje Parkinsonove bolesti, Parkinson's UK, The Cure Parkinson’s Trust i North Bristol NHS Trust, a među najvećim donorima se nalazi fondacija poznatog američkog glumca Michaela J. Foxa (Povratak u budućnost), koji i sam boluje od ove bolesti, te svake godine izdvaja milijune dolara na ovakve projekte, koji uključuju i istraživanje matičnih stanica kako bi se našao lijek.

Izvor: North Bristol NHS Trust