Nalazite se
  • Pop Tech
  • Ferrari najavio svoj prvi električni automobil
Članak
Objavljeno: 09.10.2025. 15:27

Ferrari 

Ferrari najavio svoj prvi električni automobil

Ferrari Elettrica stiže sljedeće godine s velikom brzinom, odličnim zvukom i dizajnom Jonyja Ivea.

Ferrari najavio svoj prvi električni automobil

Ferrari se pridružuje drugim velikim proizvođačima automobila, razvojem svojeg prvog električnog vozila s radnim naslovom Elettrica, čija prednja osovina, u potpunosti dizajnirana od strane Ferrarija, isporučuje 210 kW snage s učinkovitošću od 93% pri maksimalnoj snazi ​​i gustoćom snage od 3,23 kW/kg, dok se sustav Disconnect neprimjetno prebacuje na pogon na stražnje kotače, maksimizirajući učinkovitost.

Prema riječima Ferrarija, "pomičući granice tehnologije, sinkroni motori s permanentnim magnetima nude izniman okretni moment i gustoću snage zahvaljujući dizajnu preuzetom iz svijeta motosporta, s optimiziranim geometrijama i visokoučinkovitim materijalima, a četiri neovisna motora dijele istu naprednu arhitekturu, osiguravajući trenutni odziv i potpunu kontrolu nad svakim kotačem".

eletricca 2

Rotor koristi Halbachovu "konfiguraciju niza", preuzetu iz Formule 1 i prvi put primijenjenu u sportskom automobilu, maksimizirajući gustoću okretnog momenta i smanjujući ukupnu težinu.

Nadalje, tu je i prva Ferrarijeva šasija sa 75% recikliranog aluminija za koju kažu da je dizajnirana s beskompromisnom učinkovitošću, održivošću i inženjerskom preciznošću.

eletricca 4

U potpunosti sastavljen u Maranellu, sustav baterije/šasije od 800 V nudi gustoću energije od 195 Wh/kg, u kombinaciji s niskim težištem za optimalnu ravnotežu.

Nadalje, 85 posto modula baterije integrirano je u podnicu formiranu između dvije osovine, a preostalih 15% ispod stražnjeg sjedala.

Izmjenjiva baterija je dizajnirana tako da se po potrebi može rastaviti i popraviti, bez ugrožavanja strukturnih dijelova.

Ferrari dodaje kako s mogućnošću apsorpcije do pola megavata snage, baterija jamči performanse sportskog automobila bez toplinskih kompromisa, a napredna kemija ćelija i napredni sustav upravljanja toplinom osiguravaju dugi vijek trajanja, visoku gustoću energije i dosljedne performanse čak i pod duljim opterećenjem.

eletricca bterija

Čahure stražnje osovine optimizirane su za smanjenje buke i vibracija (NVH), bez ugrožavanja krutosti u zavojima tipične za Ferrarijevu šasiju, a motor nudi 620 kW maksimalne snage. 

Automobil ima drugu generaciju Ferrarijevog aktivnog ovjesa, razvijenog kako bi spojio udobnost sportskog automobila s preciznošću vožnje.

I ono što je mnogima najvažnije, auto će imati 520 km autonomije s jednim punjenjem baterije, od nule do stotke će doći za 2,5 sekunde, dok će mu maksimalna brzina iznositi 310 km/h.

Zasad još jedino ne znamo kako će auto izgledati, kada ćemo ga moći vidjeti na cesti i koliko će koštati, ali se spominje da bi ga mogli pokazati u fazi prototipa sljedeće godine.

Vezani sadržaji
Ključne riječi Ferrari
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam