Objavljeno: 03.10.2014. 13:46

Majorana fermion

VIDEO: Dokaz o čestici koja je sama sebi antičestica

Znanstvenici Princetona tvrde da su dokazali postojanje čestice koja je istovremeno materija i antimaterija.

VIDEO: Dokaz o čestici koja je sama sebi antičestica

Fizičari Princetona pokraj svojeg scanning-tunneling mikroskopa koji su koristili da „ulove“ česticu koja se istovremeno ponaša kao materija i antimaterija. Photo Credit: Denise Applewhite, Office of Communications

Fizičari čestica vjerojatno će biti oduševljeni kada saznaju da su njihovi kolege sa Sveučilišta Princeton pomoću instrumenta koji su sami razvili, uspjeli otkriti dokaz postojanja čestice pod nazivom Majorana fermion, čije je svojstvo da istovremeno postoji kao čestica i antičestica, kao što je to tridesetih godina prošlog stoljeća tvrdio teorijski fizičar Ettore Majorana po kojem je čestica dobila ime.

Majorana je predvidio da bi se ti fermioni trebali pojaviti u materijalima pod nazivom "topološki superprovodnici", a znanstvenici Princetona, uz pomoć kolega sa Sveučilišta Teksas u Austinu, kreirali su topološki supervodič kreiranjem lanca željeznih atoma sastavljenih od niza pojedinačnih atoma na komadu čistog olova.

Kako bi mapirali te lance, znanstvenici su koristili veliki "tunneling" mikroskop, a na njihovim krajevima su otkrili nula-energetska stanja, što ukazuje na Majorana fermione.

Osim što bi nam pomoglo u boljem razumijevanju kvantne mehanike i njezine povezanosti s energijom mikrosvemira, otkriće Majorana fermiona bi bilo vrlo korisno za razvoj kvantnih računala.

Izvor: Princeton