Objavljeno: 18.02.2017. 11:28

Philips Innovative Technologies

Radi se vojska robota za borbu protiv raka

Njemački znanstvenici razvili metodu za upravljanje pojedinačnim mikrorobotima unutar jata.

Radi se vojska robota za borbu protiv raka

Spajanje robotike i medicine u posljednjih je godina omogućilo izvođenje mnogih delikatnih medicinskih postupaka. Puno nade se danas ulaže u razvoj sićušnih robota koje ćete ubrizgati u krvotok, a oni će potom doći do bolesnog mjesta, isporučiti lijek, ili izvesti kiruršku proceduru poput operacije tumora. Jedan od najvećih problema je pronaći načine kako tim nanobotima upravljati, a to pokušava riješiti tim znanstvenika Philips Innovative Technologies centra u Hamburgu, koji su otkrili metodu upravljanja svakim pojedinačnim robotom u roju kojega se može poslati na izvršavanje specifičnih zadaća korištenjem magnetskih polja. Znanstveni rad je objavljen u publikaciji Science Robotics.

Znanstvenici kažu kako je do sada bilo vrlo teško precizno upravljati mikroskopskim uređajima jer bi se ponašali svi na isti način kada bi bili upravljani istim magnetskim poljem. Oni su stoga razvili metodu selektivne kontrole spiralnim mikrostrojevima koja se temelji na njihovom prostornom položaju.

Mada se strojevi nalaze u jedinstvenom rotirajućem polju, prostorni odabir se postiže dodavanjem gradijenta električnog polja (EFG-a) koji zaključava sve strojeve osim onih u određenom prostornom položaju. Znanstvenici kažu da je njihovo selektivno aktiviranje na području jednog milimetra dovoljno za kliničke primjene, selektivna kontrola spiralnih nanobota bi mogla omogućiti minimalne invazivne terapijske pristupe i može dovesti do fleksibilnijijh lokalnih sustava za isporuku lijekova ili prilagodljivih medicinskih implantata. Kao primjer navode koncept ciljanog adaptivnog zračenja u liječenju raka koje bi se temeljilo na selektivnom dovođenju radioaktivnih izvora raspoređenih unutar tumora.

Ključne riječi roboti upravljanje nanoboti jato