Objavljeno: 07.10.2014. 10:03

NASA

Najdublji ponori oceana se nisu zagrijali

Studija NASA-e ukazuje da su velike morske dubine pošteđene učinka globalnog zagrijavanja.

Najdublji ponori oceana se nisu zagrijali

Ova slika prikazuje toplinsko zračenje Tihog oceana zabilježeno NASA-inim "Clouds and the Earth's Radiant Energy System" instrumentom na Terra satelitu.  Dok se gornji slojevi oceana zagrijavaju, temperatura na velikim dubinama ostaje nepromijenjena. Photo Credit: NASA

Duboke hladne vode Zemljinih oceana nisu se zagrijale od 2005. godine, odnosno od kada se vrše mjerenja. Na to ukazuje studija koju je upravo objavila NASA, odnosno JPL laboratorij (Jet Propulsion Laboratory) iz Pasadene, nakon analize satelitskih podataka i podataka prikupljenih direktnim mjerenjem temperature u razdoblju od 2005. do 2013. godine, na dubinama ispod 1.999 metara.

Koautor studije Josh Willis navodi da ova otkrića ne bacaju sjenu sumnje na opće klimatske promjene na Zemlji, jer se razina mora i dalje povećava, pa ovi podaci ukazuju samo na potrebu za našim boljim razumijevanjem svih procesa koji se odvijaju na našem matičnom planetu.

anemone-full

Bića iz velikih dubina poput ovih anemona koje žive u blizini hidrotermalnih izvora, ne osjećaju posljedice globalnog zatopljenja. Photo Credit: NERC

"Kombinacija satelitskih i direktnih podataka ukazuje koliko na porast razine mora utječe zagrijavanje u njegovim dubinama. Odgovor je - ne previše", navodi Willis.

Što se tiče manjih dubina do 700 metara, utjecaj povećanja stakleničkih plinova i topljenje leda, utječe na zagrijavanje oceana, te na povećanje razine mora, pa su nova mjerenja pomoću satelita i klimatskih simulacija u jednoj drugoj studiji znanstvenika JPL-a, ukazala da globalni ocean apsorbira više topline u posljednjih 35 godina nego što se do sada mislilo, odnosno 58 posto, umjesto 24% kako su to ukazivali podaci do kojih se došlo bez korištenja današnje tehnologije kojom raspolaže NASA.