Objavljeno: 21.01.2018. 11:07

Ouabain

Otrov za strelice u muškim antibebi pilulama

Otrov koji koriste afrička plemena onemogućuje sposobnost plivanja spermijima.

Otrov za strelice u muškim antibebi pilulama

Znanstvenici sa Sveučilišta u Minnesoti i Kanzasu otkrili kako ekstrahirati supstancu pod nazivom Ouabain koja se nalazi u dvije vrste afričkih biljaka i iskoristiti ju za izradu neškodljivih kontracepcijskih tableta za muškarce. Ouabain su neka afrička plemena koristila kao otrov kojim su se premazivali vrhovi strelica, a američki znanstvenici su otkrili da njegov derivat može onemogućiti sposobnost spermija u plivanju i time postati neškodljiv način za kontracepciju u muškim "anti-bebi" tabletama koje se već duže vrijeme istražuju.
Ouabain iz biljaka pod nazivima Acokanthera schimperi i Strophanthus gratus afrička plemena su izvlačila iz korijena, lišća, stabljika i sjemenki, a njegovi derivati bi mogli postati ključni proteini za sprječavanje začeća u kontracepcijskim oralnim sredstvima koje će uzimati muškarci bez ikakvih posljedica po zdravlje. Nova kontracepcija pokazala se uspješna i netoksična u testovima sa štakorima, no proći će još neko vrijeme dok ne započnu testovi na ljudima i klinička testiranja. Zanimljivo je da se Ouabain u malim dozama već koristio u medicini kod niskog krvnog tlaka i srčanih aritmija, no ovo je prvi puta da se istražuje za potrebe kontracepcije.

Znanstvena studija o Ouabainu objavljena je u publikaciji American Chemical Society’s Journal of Medicinal Chemistry, a možete ju pronaći na ovoj poveznici.