Objavljeno: 17.08.2016. 13:07

Sveučilište u Louisiani

Moruzgve ključ za liječenje gubitka sluha

Znanstvenici dokazali da proteini moruzgvi mogu kod sisavaca popravljati slušne stanice.

Moruzgve ključ za liječenje gubitka sluha

Ako ste ikada u moru imali bliski susret sa žarnjacima tipa moruzgvi ili vlasulja, vjerojatno vam nije palo na pamet da te životinje s lovkama koje tako žestoko peku, imaju potencijal izliječenja ljudskog sluha.

Tim znanstvenika sa Sveučilišta u Louisiani iz Lafayettea otkrio je da vrsta moruzgvi pod nazivom Nematostella vectensis posjeduje proteine koji joj omogućuju popravljanje stanica, a isti mogu popravljati i stanice važne za sluh kod miševa i drugih sisavaca. Rezultati istraživanja su objavljeni u publikaciji Journal of Experimental Biology.

Ukoliko stanice dovoljno dugo stoje uronjene u tim proteinima (znanstvenici su ih držali sat vremena), rapidno popravljaju molekularne poveznice koje drže na okupu stanice sitnih dlačica koje se nalaze u unutarnjem uhu. To znači da biste u teoriji mogli izliječiti oštećenje sluha kod onih stanica koje nisu trajno izgubljene, pa vam slušanje izuzetno glasnog koncerta heavy metala pokraj razglasnih kutija ne bi trajno oštetilo sluh.

Nažalost, ovo istraživanje se još uvijek nalazi u jako ranoj fazi, pa će znanstvenicima trebati neko vrijeme dok ne dođu do odgovarajućeg tretmana koji bi se mogao primjenjivati. Pored toga, znanstvenici navode da možda uopće nećete trebati moruzgve za liječenje, jer kod sisavaca (barem kod miševa) postoje proteini koji su vrlo slični, no zasad imaju puno slabije mogućnosti popravka stanica, pa bi trebalo pronaći način kako ih potaći na to.