Objavljeno: 05.08.2016. 11:24

Kloniranje

Napredak u kloniranju mamuta

Ruski, južnokorejski i kineski znanstvenici otvorili centar u Sibiru gdje kloniranjem žele uskrsnuti izumrlu životinju.

Napredak u kloniranju mamuta

Poznati južnokorejski znanstvenik Hwang Woo-Suk kojeg zovu guruom z kloniranje, otvorio je novi Svjetski mamutski centar u Sibiru, s idejom da se izumrlu životinju vrati u život. U suradnji sa znanstvenicima iz Kine i Rusije, Woo-Suk u centru želi klonirati vunastog mamuta, te se uskoro sprema objaviti znanstveni rad u kojem će predstaviti čitav postupak metode kloniranja.

Prilikom otvaranja centra u Yakutsku kontroverzni znanstvenik je izjavio da je inicijalna faza istraživanja dovršena nakon suradnje s kolegama iz Rusije i Kine, te je ujedno zahvalio ruskom predsjedniku Putinu na podršci koju je dao za ovo istraživanje.

Znanstveni tim već nekoliko godina traži uzorke mamuta koje su otkrivale razne ekspedicije u Sibiru, u kojima će se naći dovoljno kvalitetnog genetskog materijala zahvaljujući kojem bi se mogli provesti biokemijski procesi potrebni za kloniranje, pri čemu će koristiti i materijal azijskog slona.

mamut uzorci

Znanstvenici navode da za kloniranje postoje dvije opcije. Jedna je potraga za aktivnim stanicama, a druga umjetna sinteza DNK.

Također su otkrili i plan po kojem žele u najhladniji grad u Rusiji dovoditi turiste koji će imati priliku pratiti razvoj projekta čiji je krajnji cilj vratiti izumrlog mamuta u život

Inače Hwang je 2006. godine izbačen s korejskog nacionalnog sveučilišta u Seulu zbog lažiranja rezultata istraživanja matičnih stanica, no jedan dio znanstvene zajednice i dalje vjeruje u njegova istraživanja. Obzirom da je sada je potporu dobio i od političkog vrha Rusije vjerujemo da ćemo ubrzo saznati hoće li u Sibiru nastati neka vrsta "jurskog parka", u kojem će posjetitelji imati priliku vidjeti žive životinje za koje se vjeruje da su u potpunosti izumrle prije 9 do 12 tisuća godina, mada postoje neki dokazi da su male grupe preživjele u blizini Aljaske i na otoku Wrangel na Arktiku sve do prije nekih 3.700 godina.

Izvor: Sooam Biotech Research Foundation