Objavljeno: 14.03.2017. 15:14

University of Michigan

Laserski pulsovi za ultrabrza svjetlosna računala

Računala koja bi koristila ovu tehnologiju mogla bi biti 100.000 puta brža od današnjih.

Laserski pulsovi za ultrabrza svjetlosna računala

Računala koja će raditi 100 tisuća puta brže od postojećih mogla bi primijeniti naš život u potpunosti jer bi bila u stanju znatno brže otkrivati noveplanete u svemiru i donositi medicinske dijagnoze znatno ranije. Međunarodni tim znanstvenika koji uključuje i znanstvenike sa Sveučilišta Michigan, vjeruje da je pronašao način za postizanje tog cilja korištenjem ekstremno kratkih laserskih pulsova. Znanstvenici su predstavili metodu za upravljanje femtosekundnim pulsovima svjetla koje može pomicati elektrone brže i učinkovitije, pa kažu da se nalaze na pragu "elektronike svjetlosnih valova" i kvantnog računalstva.

U ovom eksperimentu koristili su kristal pod nazivom galijev selenit koji su pogađali kratkim laserskim pulsovima. Ti pulsovi su uzastopce pokretali elektrone u sve višu razinu energije, a kada se elektroni kreću nazad od visokih razina energije emitiraju čak i još kraće pulsove.

Ti ekstremno kratki pulsovi se mogu koristiti za brzo čitanje i zapisivanje podataka na elektronima, no da biste to mogli činiti potrebno je da njima možete upravljati.

Znanstvenici su otkrili da promjenom orijentacije kristala mogu upravljati smjerom i načinom na koji se elektroni kreću. "Ovo je moguće jer su femtosekundni pulsovi dovoljno brzi da presretnu elektron između uzbuđenog stanja i stanja povratka, čime predstavljaju potencijal za korištenje u kvantnim računalnim operacijama korištenjem elektrona kao qubita", navodi Sveučilište Michigan.

Mada je pred znanstvenicima još puno posla da se ova metoda koristi u stvarnim svjetlosnim ili kvantnim računalima, drže da je ovo veliki iskorak u tom smjeru.