Objavljeno: 09.03.2017. 14:59

IBM Research

VIDEO: IBM omogućuje 1 bit pohrane u 1 atomu

Ovaj sustav je 100.000 puta učinkovitiji u pohrani u odnosu na današnje tvrde diskove.

VIDEO: IBM omogućuje 1 bit pohrane u 1 atomu

Znanstvenici IBM Researcha osvojili su 1986. godine Nobela za izum mikroskopa atomskih sila ili "skenirajući tunelski mikroskop" koji omogućuje gledanje i pomicanje pojedinačnih atoma. Danas, 31 godinu kasnije, IBM-ovi znanstvenici su došli do još jednog velikog otkrića koje bi moglo imati utjecaja na čitav svijet u domeni pohrane podataka.

Korištenjem mikroskopa atomskih sila znanstvenici su uspjeli pohraniti jedan bit podataka u jedan atom, što je veliki pomak u odnosu na 100.000 atoma koliko ih danas koriste tvrdi diskovi u našim računalima za pohranu 1 bita, kao što možete vidjeti u ovom slideshow videu.

Nakon što je u publikaciji Nature objavio znanstveni rad u kojem opisuje metodu kojom je ovo postigao, IBM je već izračunao da bi njihov tip pohrane mogao smanjiti veličinu medija za pohranu do te mjere da bi 35 milijuna pjesama iz čitavog iTunes kataloga mogao pohraniti na medij veličine kreditne kartice

Sustav koristi atome holmija koji se nalaze na površini od magnezijevog oksida koji drži magnetske polove atoma stabilnim čak i u nazočnosti drugih magneta. Orijentacija tih polova označava predstavlja li atom 1 ili 0. Kako bi se na tom sustavu zapisivali podaci, mikroskopski sitnom iglom se inducira napon koji okreće orijentaciju atoma. Kada se podaci čitaju, dovoljno je jednostavno mjeriti magnetski napon koji prolazi kroz svaki atom, a on varira ovisno o tome koji je pol okrenut.

IBM-ovi znanstvenici i oprema kojom su napravili novu vrstu pohrane

Na žalost, kao ni brojni revolucionarni izumi tijekom proteklih godina, ni ova tehnologija neće tako brzo doći na naša računala i gadgete, jer sustav za zapisivanje i čitanje podataka trenutno zahtijeva mikroskop tunelskih sila koji radi u vakuumu, a tako nešto nećemo jako brzo vidjeti u našim tvrdim diskovima ili pržilicama.