Objavljeno: 13.07.2011. 06:43

Studija

Zagađeni zrak šteti mozgu

Zagađenje zraka može izazvati oštećenje mozga i depresiju, upozorava studija znanstvenika državnog sveučilišta Ohio.

Zagađeni zrak šteti mozgu

Laura Fonken i njezini kolege sa sveučilišta Ohio State University, izveli su studiju na miševima koje su izlagali zagađenom zraku šest sati dnevno, pet dana u tjednu, tijekom 10 mjeseci trajanja ispitivanja.

Uvjeti kojima su miševi bili izlagani, odgovarali su jako zagađenim industrijskim sredinama, a rezultati do kojih se došlo upozoravaju na velike opasnosti po zdravlje ljudi i životinja.

Kod miševa je došlo do poremećaja pamćenja i učenja, pojave uznemirenosti, pa čak i depresije, upozoravaju znanstvenici, koji su ovu studiju objavili u znanstvenom časopisu Molecular Psychiatry.

"Rezultati upućuju na to da zagađen zrak može izazvati vidljive negativne efekte po mozak, koji mogu prouzročiti čitav niz zdravstvenih problema", navodi Laura Fonken.

Nakon završetka desetomjesečne studije, znanstvenici su secirali miševe i otkrili promjene na mozgovima, koje su se  očitovale u manjem broju moždanih vijuga u dijelovima hipokampusa i općem smanjenju kompleksnosti stanica.

"Ova studija mogla bi imati velike implikacije po ljude koji žive i rade u zagađenim urbanim sredinama", navodi Fonken.