Objavljeno: 09.03.2023. 12:05

NASA

Novootkriveni asteroid bi 2046 mogao udariti Zemlju

Putanja asteroida se stalno prati, a znanstvenici kažu da zasad nema potrebe za uzbunom.

Novootkriveni asteroid bi 2046 mogao udariti Zemlju

Novootkriveni asteroid s oznakom 2023 DW promjera oko 50 metara skrenuo je pozornost znanstvenika NASA-e i ESA-e, jer postoji mala mogućnost da bi na Valentinovo 14. veljače 2046. godine mogao udariti u Zemlju. Asteroid te veličine ne bi nas mogao izbrisati s planeta poput onog koji je presudio dinosaurima, no mogao bi izazvati štetu kada bi udario u neko gusto naseljeno područje.

Prema sadašnjim informacijama koje se stalno mijenjaju, postoji otprilike šansa od jedan naprama 625 da će se zabiti u Zemlju, a znanstvenici vjeruju da se to neće dogoditi, mada je potrebno stalno pratiti njegovu putanju.

Prema Torinskoj ljestvici kojom se procjenjuje opasnost od udara asteroida, 2023 DW je dobio oznaku 1. Ljestvica se označava punim brojevima od 0 do 10, pri čemu 0 označava da objekt ima zanemarivo male šanse za sudar sa Zemljom, ili je premalen da prodre kroz Zemljinu atmosferu netaknut, dok 10 označava da je sudar siguran, a objekt koji udara dovoljno velik da izazove globalnu katastrofu.

To znači da s procjenom 1 nemamo razloga brigu, posebice stoga što novootkriveni asteroidi obično u početku imaju visoku oznaku na Torinskoj skali, no nakon opservacija nekoliko dana ili tjedana kasnije, rizik se u pravilu smanjuje.

Nadalje, veličina asteroida ukazuje da je usporediv s onim koji je eksplodirao u atmosferi iznad ruskog grada Čeljabinska 2013. godine, pri čemu je izazvao razbijanje tisuća prozora i manje štete na zgradama, no bez ozljeda građana.

Uglavnom, ako ste vidjeli dramatične objave na društvenim mrežama i nekim web portalima u kojima se govori da "znanstvenici predviđaju da će 2023 DW izazvati katastrofu", nemojte se obazirati na to, jer je premali za takvo što, a i gotovo je sigurno će nas u potpunosti promašiti.

Ključne riječi NASA asteroid 2023 DW