Objavljeno: 17.09.2013. 11:29

Stanford

Mikrobi za električnu energiju iz kanalizacije

Mikrobi koji se ponašaju kao minijaturne elektrane mogli bi se koristiti za dobivanje struje iz otpadnih voda.

Mikrobi za električnu energiju iz kanalizacije

Znanstvenici Stanforda, u publikaciji Proceedings of the National Academy of Sciences, objavili su znanstveni rad u kojem opisuju bakterije koje mogu proizvoditi struju iz otpadnih voda.

U svojoj studiji znanstvenici objašnjavaju na koji način ti takozvani "ožičeni mikrobi" (wired microbes) pri probavljanju tvorničkog ili životinjskog otpada proizvode električnu energiju, a što je najzanimljivije, eksperimenti su ukazali da se pomoću elektroda ta energija može i prikupljati.

Kao dodatak tome, znanstvenici su već izradili prototip uređaja koji se temelji na tim bakterijama s ciljem proizvodnje i pohrane energije.

Mikrobi koji su korišteni u ovoj studiji poznati su u znanstvenoj zajednici kao egzoelektrogenički (exoelectrogenic), a za razliku od drugih organizama, razvili su se na taj način da ne trebaju kisik kako bi prerađivali hranjive tvari i pretvarali ih u biološko gorivo.

SEM1

Znanstvenici tvrde kako je baterija temeljena na ovim bakterijama gotovo jednako učinkovita kao sunčeve ćelije koje konvertiraju sunčevo svjetlo u struju.

Pored toga, znanstvenici Stanforda kažu kako na ovom projekt rade s idejom da se novom tehnologijom izvlači 30% potencijalne energije koja propada u otpadnim vodama.

Osim potencijala u prikupljanju energije, znanstvenici ove "bakterijske baterije" vide i kao pomoć pri izradi ekološki prihvatljivijih kanalizacijskih sustava, te za uklanjanje takozvanih "mrtvih zona" sastavljenih od organskih zagađivača.

Izvor: Stanford