Objavljeno: 19.08.2013. 09:32

Adam & Eva

Otkriveni genetski najstariji preci muškaraca i žena

Svaki muškarac i žena na Zemlji imaju zajedničke pretke stare oko 135.000 godina.

Otkriveni genetski najstariji preci muškaraca i žena

Gotovo svaki muškarac na svijetu može pratiti svoje podrijetlo i doći do jednog čovjeka, "Adama", koji je živio prije približno 135.000 godina, pokazalo je novo istraživanje. Taj je drevni čovjek vjerojatno hodao Zemljom u isto vrijeme kada i majka svih žena, mitohondrijska "Eva". Istraživanje je objavljeno početkom mjeseca u časopisu Science, te sadrži do sada najpotpuniju analizu muškog spolnog kromosoma, odnosno Y kromosoma.

Premda izgleda da su drveni Adam i Eva živjeli u isto vrijeme, nije izgledno da su živjeli geografski blizu. "Te dvije osobe se zasigurno nisu osobno poznavale", rekla je Melissa Wilson Sayres, genetičarka sa Sveučilišta Berkeley u Kaliforniji. Istraživači vjeruju da su moderni ljudi napustili Afriku prije 60.000 do 200.000 godina, te da je majka svih žena vjerojatno potekla iz istočne Afrike.

Obzirom na to da se Y kromosom identično prenosi s oca na sina, putem mutacija na muškom spolnom kromosomu možemo utvrditi mušku liniju sve do genetskog Adama. S druge strane, DNK iz mitohondrija se nalazi unutar jajne stanice, stoga ga samo žene mogu prenijeti na svoju djecu, pa se tako može otkriti majčinska loza drevne Eve.

Znanstvenici su analizirali čitav genom Y kromosoma za 69 ljudi iz sedam različitih svjetskih populacija. Istraživački tim je zaključio da svi muškarci u njihovu globalnom uzorku dijele zajedničkog muškog pretka u Africi koji je živio približno prije 125.000 do 156.000 godina. Također, na temelju uzorka od 24 žene, utvrđeno je da sve žene na Zemlji imaju zajedničkog pretka, mitohondrijsku Evu koja je živjela u Africi između 99.000 i 148.000, godina što je gotovo jednako vremensko razdoblje u kojem je živio genetski Adam.

Valja naglasiti da ovi zajednički preci nisu istoznačni s biblijskim Adamom i Evom. Oni nisu bili prvi moderni ljudi na planeti, već samo dvoje pojedinaca čiji su potomci preživjeli sve do danas.

U sljedećem istraživanjuznanstvenici će analizirati Y kromosom gotovo 2.000 ljudi te ćemo tada otkriti gdje su točno u Africi ti drevni preci živjeli.

Izvor: Znano.st