Objavljeno: 05.11.2021. 11:10

Isomorphic Labs

AI u središtu tvrtke koja otkriva nove lijekove

Googleova matična kompanija Alphabet osnovala je istraživačku kompaniju u kojoj vodeću ulogu ima umjetna inteligencija.

AI u središtu tvrtke koja otkriva nove lijekove

Prošle godine Googleov AI Deep Mind ostvario je veliki napredak u znanstvenim istraživanjima, demonstrirajući kako se njegova umjetna inteligencija može koristiti za predviđanje 3D struktura jedinstvenih proteina kao odgovor na znanstveni problem star 50 godina.

To je natjeralo Googleovu matičnu kompaniju Alphabet na pokretanje spin-off startupa pod nazivom Isomorphic Labs koji će tehnologiju usmjeriti na otkrivanje novih lijekova i važnih spoznaja u biomedicini.

Problem u kojem je DeepMind napravio veliki iskorak započinje s jednodimenzionalnim lancima aminokiselina koji se mogu saviti u gotovo beskonačan broj zamršenih 3D struktura. Predviđanje kako će ta jedinstvena struktura izgledati samo na temelju lanca aminokiselina poznato je kao problem savijanja proteina, a na njegovom rješavanju znanstvenici su radili još od 70-ih godina prošlog stoljeća.

DeepMindov AI sustav dizajniran za rješavanje ovog specifičnog problema naziva se AlphaFold. Nakon što ga je obučio na javno dostupnim proteinskim strukturama koje su već određene znanstvenim eksperimentima, AI je uspio riješiti proteinske strukture na kojima su znanstvenici radili dugi niz godina, a rezultati su opisani kao "zapanjujuće točni".

Ovo je najavljeno kao nova era u biološkim istraživanjima, budući da alat može pomoći znanstvenicima da s velikom svrhovitošću identificiraju proteine ​​koji ne rade, a s njima i temeljne uzroke određenih bolesti, što bi moglo uvelike ubrzati razvoj novih lijekova. Ranije ove godine vidjeli smo kako tehnologija dodatno dokazuje svoju vrijednost predviđajući strukture za gotovo svaki protein u ljudskom tijelu.

Alphabetov startup Isomorphic Labs inspiriran je idejom da bi biologija i informacijska znanost mogle dijeliti zajedničku temeljnu strukturu. "Baš kao što je matematika jezik koji se koristi za opisivanje fizike, AI bi mogao biti idealan tumač za biologiju", kaže osnivač DeepMinda i Isomorphic Labsa Demis Hassabis.

Prema Hassabisu, spin-off tvrtka će se udružiti s farmaceutskim tvrtkama i na misiji je ponovnog osmišljavanja otkrića lijekova iz temelja korištenjem umjetne inteligencije. "Nadalje, nadamo se da će ovo nam pomoći da bolje modeliramo i razumijemo neke od temeljnih mehanizama života, te možda pronađemo lijekove za neke od najrazornijih bolesti čovječanstva", navodi Hassabis.