Objavljeno: 26.10.2021. 16:27

Orbital Reef

VIDEO: Bezos gradi spektakularnu orbitalnu postaju

Sierra Space i Blue Origin će sagraditi veliku orbitalnu postaju koja će biti dostupna svakome.

VIDEO: Bezos gradi spektakularnu orbitalnu postaju

Privatna svemirska tvrtka Sierra Space objavila je kako u suradnji s Bezosovim Blue Originom započinje razvoj orbitalne postaje pod nazivom Orbital Reef, za koju kažu da će biti otvorenog dizajna i modularna, a čitav projekt će biti u potpunosti komercijalan, što bi trebalo značiti da neće ovisiti o državnim svemirskim agencijama (čitaj NASA-i).

241407397_188441490045806_7196111542383129884_n

Obzirom da će ISS otići u mirovinu između 2025. i 2030. godine, plan je da se Orbital Reef nađe u nižoj Zemljinoj orbiti prije nego Međunarodna svemirska postaja krene ususret vrućoj smrti u atmosferi.

Za očekivati je da ćemo u orbitu dobiti puno više novih postaja, pa će uz kinesku postaju Tiangong koja je već u svemiru i Lockheed Martinov Starlab koji će se graditi 2027. godine, mnoge druge svemirske tvrtke graditi svoje inačice. Možda čak i SpaceX pokrene nešto, mada je trenutno jako zauzet lansiranjima Starlink satelita i Crew Dragon letjelica, gradnjom Starshipa i sudjelovanjem u misiji Artemis.

242166960_192225866334035_3006984333892791309_n

Što se tiče Orbital Reef postaje, osim dvije navedene tvrtke, u projektu sudjeluju Boeing, Redwire Space, Genesis Engineering Solutions i Arizona State University, koje žele sagraditi najveći svemirski laboratorij i stambeni prostor koji će se moći koristiti za istraživanje, turizam i brojne druge svrhe te će biti dostupan svim nacijama svijeta koje će imati priliku u svemir dovesti svoje prve astronaute, kao što objašnjavaju u ovom videu.

Detaljne specifikacije postaje još nisu objavljene jer se nalazi u vrlo ranoj fazi izrade, no poznato je da će se sastojati od cjevastih modula velikog promjera, koje će u svemir dovesti višekratno iskoristiva New Glenn raketa Blue Origina. Izrada LIFE (Large Integrated Flexible Environment) modula će biti povjerena tvrtki Sierra Space koja će osigurati i glavni modul - čvorište za spajanje te svemirski zrakoplov Dream Chaser koji bi jednog dana trebao prevoziti posadu, namirnice i drugi teret sa Zemlje.

247302238_218037197086235_8972863742425128368_n

Za izradu znanstvenog modula je zadužen Boeing, a Redwire Space će raditi na sustavima za istraživanje u mikrogravitaciji te će voditi operacije prijevoza i instalacije tereta.

Sveučilište Arizona State će voditi globalni konzorcij sveučilišta i fakulteta s ciljem odabira najzanimljivijih istraživačkih projekata te će biti na raspolaganju svim obrazovnim ustanovama u svijetu kao znanstveni savjetnik u razvoju njihovih svemirskih znanstvenih projekata na Orbital Reefu.

Tvrtka Genesis Engineering Solutions će za potrebe Orbital Reefa izraditi male osobne kapsule s robotskim rukama za rad izvan postaje koje nas neodoljivo podsjećaju na one iz filma Odiseja 2001

2

Sierra Space dodaje da će postaja biti u potpunosti otvorena poslovnom  sektoru, koji će imati priliku na njoj testirati svoje proizvode, materijale i tehnologije. Nije nam poznato hoće li poslovnjaci dobiti na Reefu i restoran za poslovne ručkove, no činjenica je da svemir više nikada neće biti onakav kakav je sada.