Objavljeno: 05.12.2021. 11:03

Neutron

VIDEO: Rocket Lab otkriva detalje revolucionarne rakete

Čitava raketa, uključujući motor i tijelo od kompozitnog ugljika namijenjeni su za višekratnu uporabu.

VIDEO: Rocket Lab otkriva detalje revolucionarne rakete

Rocket Lab je napokon otkrio malo više detalja o svojoj idućoj višekratno iskoristivoj Neutron raketi koja bi se 2024. godine trebala naći u svemiru.

Čitava raketa je izrađena na temelju Archimedesa, meganewtonskog kisik/metan motora koji je izrađen za višekratno korištenje.

Obzirom da je tijelo rakete izrađeno od ultralaganog ugljikovog kompozita izrazite čvrstoće, za let nije potrebno više od 7 motora za pogon prvog stupnja, dok drugi stupanj koristi samo jedan.

Neutron će imati još jedno revolucionarno rješenje za poklopac koji štiti korisni teret koji se prevozi u svemir.

neutron-space

Za razliku od zaštitnih kupola koje druge letjelice odbacuju prije ispuštanja satelita i drugih tereta u svemir, Rocket Labova raketa ima sustav koji je dio prvog stupnja nazvan "Hungry Hippo" (gladni nilski konj) koji se poput usta ove vodene životinje otvara kada ispušta drugi stupanj, da bi se ponovno zatvorio kada dođe vrijeme za slijetanje.

To bi trebalo uštedjeti novac ali ujedno omogućuje kraće vrijeme za okretanje rakete i povratak na Zemlju, kao što objašnjavaju u ovom videu.

Nadalje, suženi oblik same rakete izgrađen je za ponovnu upotrebu i dolazi sa širim, stabilnijim postoljem.

neutron

"Neutron neće trebati lansirni toranj ili nosač za polijetanje", navodi Rocket Lab koji ističe da će letjelica prevoziti do osam metričkih tona u nisku Zemljinu orbitu u odnosu na skromnih 0,3 tone njegove Electron rakete koju tvrtka već koristi za lansiranje manjih tereta i cubesat satelita u orbitu Zemlje.

Ključne riječi neutron raketa Rocket Lab