Objavljeno: 12.11.2018. 12:38

It's Business Time

VIDEO: Rocket Lab uspješno lansirao komercijalnu misiju

Electron raketa u orbitu Zemlje je dovela 5 cubesat satelita i jedan za vremensku prognozu.

VIDEO: Rocket Lab uspješno lansirao komercijalnu misiju

Nakon više mjeseci odgode, privatna svemirska tvrtka Rocket Lab uspješno je realizirala svoju prvu komercijalnu misiju pod nazivom It's Business Time. Svemirski američko-novozelandski startup je u svemir je lansirao svoju Electron raketu koja je u orbitu Zemlje izbacila 6 malih satelita, 5 cubesatova i jedan za vremensku prognozu. Pored toga raketa je u svojem gornjem stupnju nosila i opremu za testiranje tehnologije za deorbitiranje, kao što možete vidjeti u snimci lansiranja u ovom videu.

Misija je bila planirana još za travanj ove godine, no Rocket Lab ju je prvo prebacio za lipanj nakon otkrića greške u kontroleru motora, a potom je lansiranje ponovno odgođeno jer se kvar ponovno pojavio, pa je odlučeno da se detaljno promijeni dizajn kontrolera. Nakon toga je trebalo provesti dodatne testove, pa je misija tek sada dobila zeleno svjetlo. Na opće zadovoljstvo inženjera i čelnika tvrtke, svi sustavi su se tijekom i nakon lansiranja pokazali uspješnim.

IBT-KFANNING

Rocket Lab u prosincu ove godine planira novu misiju koja će u orbitu dovesti veći broj cubesatova za potrebe NASA-inog programa edukacijskih satelita (NASA 19th Educational Launch of Nanosatellites). Cilj Rocket Laba je da ubrza proizvodnju raketa kako bi proizvodili jednu mjesečno i pokrenuli biznis s redovnim lansiranjima manjih satelita, čime žele, kako kažu, "demokratizirati svemir" za tvrtke i institucije kojima će ponuditi lansiranja po znatno nižim cijenama od razvikane konkurencije koja koristi velike i skupe rakete.