Objavljeno: 19.05.2022. 16:40

University of Göttingen

Pjena na bazi drva smanjuje račune za energiju

Znanstvenici razvili izolacijsku pjenu koja omogućuje pasivnu regulaciju temperature.

Pjena na bazi drva smanjuje račune za energiju

Ogroman dio potrošnje energije ide na grijanje i hlađenje domova i zgrada, stoga je važno pronaći nove načine za pasivnu regulacijutemperature. Istraživači u Kini i Njemačkoj razvili su novu pjenu na bazi drva koja može drastično ohladiti zgrade, do stupnja koji se može lako podesiti.

Znanstvenici sa Sveučilišta Göttingen i Nanjing Forestry University stvorili novi materijal koji je u biti pjenasta tvar napravljena od drva koja reflektira sunčevu svjetlost, djeluje kao toplinska izolacija i emitira apsorbiranu toplinu natrag u atmosferu.

Izrađena je od nanokristala celuloze, povezanih s "mostom" od silana, te se suši zamrzavanjem u bijelu, laganu pjenu. Konačni proizvod reflektira 96 ​​posto vidljive svjetlosti sa Sunca, a emitira 92 posto infracrvenog zračenja koje apsorbira.

Kako bi testirali sposobnost hlađenja materijala, istraživači su ga stavili preko kutije obložene s unutarnje strane aluminijskom folijom i stavili na izravnu sunčevu svjetlost u podne. Materijal je održavao unutrašnjost kutije 9,2 °C hladnijim od vanjskog zraka, a čak i po vlažnom vremenu i dalje je održavao unutrašnjost 7,4 °C hladnijom. Ako se postavi na krov i zidove zgrade, istraživači procjenjuju da bi to moglo smanjiti energetske potrebe za hlađenjem u prosjeku za 35 posto.

Istraživači kažu da bi nova rashladna pjena s vremenom mogla utrti put materijalima za regulaciju topline koji nisu samo ekološki prihvatljivi, već i smanjiti troškove energije koja se koristi za hlađenje.

Istraživanje objavljeno u časopisu Nano Letters možete pronaći na ovoj poveznici.

Ključne riječi Hlađenje izolacija pjena