Objavljeno: 07.07.2021. 13:05

Czech University of Life Sciences

Pastrve zbog zagađenja postaju ovisne o metamfetaminu

Ribe ovisnice su radije odlazile u vodu onečišćenu drogom nego u bistru i čistu vodu.

Pastrve zbog zagađenja postaju ovisne o metamfetaminu

Pastrve su poznate po tome da gotovo u pravilu žive u čistoj i bistroj vodi, no utjecaj čovjeka na prirodu sve više im mijenja odabir staništa.

Znanstvenici Češkog sveučilišta za biološke znanosti u Pragu, odlučili su provesti istraživanje o utjecaju zagađenja voda na pastrve, no po prvi puta su željeli saznati kakav utjecaj na njih imaju droge koje se slijevaju iz otpadnih voda i sve češće se pronalaze u prirodnim tokovima potoka i rijeka.

Kako bi to istražili, znanstvenici su pastrve ubacili u tank s istim razinama koncentracija metamfetamina kakve su otkrivene u pravim rijekama i tamo su ih držali u razdoblju od 8 tjedana.

Nakon toga pastrve su prebačene u tank s čistom vodom te su dobile mogućnost odabira žele li ostati u zdravom okolišu ili se vratiti u tank s metamfetaminom.

Praćenjem njihovih izbora, znanstvenici su došli do potpuno jasnog uzorka koji je ukazao da su pastrve postale ovisne o metamfetaminu, jer su radije birale zagađenu vodu nego čistu za svoje stanište, za razliku od kontrolne grupe koja je čitavo vrijeme boravila u vodi bez metamfetamina.

Istraživanje je time po prvi puta ukazalo da pastrve mogu postati ovisne o drogi, čime im se drastično mijenja ponašanje jer će u potrazi za svojim "fiksom" namjerno odlaziti u zagađene vode, a najgore od svega je što im je meth dostupan u stvarnim rijekama i jezerima.

Čitavu znanstvenu studiju objavljenu u časopisu Journal of Experimental Biology možete pronaći na ovoj poveznici.

Ključne riječi droga ovisnost pastrve metamfetamin