Objavljeno: 03.07.2021. 12:53

Plastika

Mikrobi u želucima krava razgrađuju plastiku

Znanstvenici u želučanim tekućinama krava otkrili enzime koji mogu razgrađivati PET plastiku.

Mikrobi u želucima krava razgrađuju plastiku

Znanstvenici širom svijeta već godinama traže načine na koje bi se velike količine plastičnog otpada koji nam truje zrak, tlo, vodu i hranu mogle razgraditi ili uništiti bez utjecaja na okoliš.

Znanstvenici austrijskog Sveučilišta u Beču (University of Natural Resources and Life Sciences), otkrili su da bi u tome svoju ulogu mogli imati mikrobi koji žive unutar krava.

Njihovo otkriće upućuje na više enzima u želučanoj tekućini kravljih želuca koji uništavaju plastiku koja se koristi u tekstilima i pakiranju.

Krave su poznate po tome da konzumiraju prirodne biljne poliestere kao dio svoje prehrane, pa su znanstvenici pomislili da bi njihovi probavni sustavi mogli razgrađivati i plastiku.

Kako bi to provjerili, znanstvenici su prikupljali tekućinu iz želudaca krava iz austrijskih klaonica i miješali je s PET plastikom u formi praha.

Ubrzo nakon toga otkrili su da enzimi u želučanoj tekućini iz jednog od kravljih predželudaca pod nazivom burag (rumen) prilično učinkovito razgrađuju plastiku. Stoga sada pripremaju nove studije jer smatraju da to područje nije dovoljno istraženo.

Čitav znanstveni rad objavljen u časopisu Frontiers in Bioengineering and Biotechnology možete pronaći na ovoj poveznici.