Objavljeno: 09.10.2022. 10:36

Marketing u svemiru

Jumbo oglašavanje u svemiru za 65 milijuna dolara

Jumbo plakati u svemiru mogli omogućiti oglašavanje na Zemlji uz pomoć konstelacije specijalnih satelita.

Jumbo oglašavanje u svemiru za 65 milijuna dolara

Vjerujemo da će mnogi astronomi poludjeti kad pročitaju ovaj članak, jer su istraživači Shamil Biktimirov, Gleb Belyj i Dmirty Pritykin objavili znanstveni rad u kojem opisuju sustav satelitske konstelacije koji bi jednog dana mogao prikazivati reklame na noćnom nebu na Zemlji iz svemira. U svojoj studiji znanstvenici osim tehničke provedljivosti ideje opisuju i ekonomsku isplativost takvog sustava, uz predviđene troškove postavljanja svemirskih "jumbo plakata" u nižu Zemljinu orbitu.

Prema njihovoj ideji bilo bi potrebno uspostaviti konstelaciju od 50 malih satelita koji bi uz pomoć ogledala reflektirali sunčevu svjetlost prema Zemlji i aranžirali se u razne oblike kako bi formirali logotipove ili jednostavnu grafiku.

Znanstvenici vjeruju da bi takvo oglašavanje bilo posebno zanimljivo svemirskim startupima čije bi svemirske reklame imale globalnu pokrivenost.

aa2

Lansiranje i postavljanje 50 satelita u konstelaciju za oglašavanje koštalo bi oko 65 milijuna dolara.

Ideja o oglašavaju iz svemira nije nova jer je prema nekim nepotvrđenim informacijama i Elon Musk prošle godine bio u pregovorima s jednom tvrtkom koja je bila zainteresirana za projiciranje oglasa iz svemira na Zemlju.

Ova studija ukazuje da bi prihodi od jedne oglašivačke kampanje s dvadesetak oglasa mogli biti veći od 111 milijuna dolara. Prema ESPN-u, neki oglašivači su za oglas na ovogodišnjem Super Bowlu plaćali 7 milijuna dolara, što znači da im ne bi bio problem toliko platiti i za "svemirski oglas".

Ukoliko ovo doista zaživi, svjedočit ćemo novom obliku distopijske budućnosti u kojoj više nećemo moći noću gledati ni zvijezde bez da nas netko ne bombardira oglasima, a da ne govorimo što bi moglo biti kada počnu razne predizborne kampanje političara.

Ključne riječi svemirsko oglašavanje