Objavljeno: 07.06.2018. 16:31

OBJAVA

IRB: 3 milijuna kuna za hrvatsku fiziku

IRB-u dodijeljeno 3 milijuna kuna za dva istraživačka projekta iz područja fizike.

IRB: 3 milijuna kuna za hrvatsku fiziku

U Ministarstvu znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske svečano su potpisani ugovori o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte financirane iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova, kojima je Institutu Ruđer Bošković dodijeljeno gotovo tri milijuna kuna za dva projekta vrhunskih istraživanja u području fizike. Sredstva su dodijeljena dvama projektima, i to projektu „Sinergijom do izvrsnosti u istraživanju i razvoju detektora, senzora i elektronike“ kojem je pripalo 1.495.850,00 kuna, te projektu „Sinergijom do uspjeha: RBI-T-WINNING i ESIFudruženi u jačanju izvrsnosti Zavoda za teorijsku fiziku Instituta Ruđer Bošković (RBI-TWINN-SIN)“ kojem je pripalo 1.439.634,00 kuna.

Projekt „Sinergijom do izvrsnosti u istraživanju i razvoju detektora, senzora i elektronike“ provodi se u sinergiji s ERA Chair projektom PaRaDeSEC financiranim iz programa OBZOR 2020, a cilj mu je dodatno unaprjeđenje postojeće znanstveno - istraživačke infrastrukture IRB-a za istraživanje, razvoj i testiranje detektora, senzora i pripadajuće elektronike kroz prilagodbu postojećeg laboratorijskog prostora te nabavu nužne znanstveno - istraživačke opreme i materijala za podizanje kvalitete istraživanja.

slika1 (1)

Tijekom 18 mjeseci trajanja njime će se adaptirati postojeći laboratorijski prostor čime će se omogućiti kontrolirani uvjeti čistoće, temperature i vlažnosti zraka, te unaprijediti stabilnost električnih sklopova i smanjiti razinu elektroničkog šuma. Uz to, nabavit će se nužna oprema i potrebni materijali za podizanje razine takve vrste istraživanja kako bi se na najbolji način iskoristilo znanje i istraživačke mogućnosti inozemnih stručnjaka zaposlenih na projektu PaRaDeSEC, omogućiti veći prijenos njihovog znanja i iskustva na zaposlenike IRB-a, te pokrenuti nove smjerove istraživanja koja trenutno nije moguće obavljati na IRB-u.

S obzirom da će oprema i suvremeni laboratorijski prostor financirani projektom O-ZIP biti dostupni tek nakon završetka projekta PaRaDeSEC, ovaj projekt ima osobito važan učinak da se ciljevi Centra za detektore, senzore i elektroniku (CDSE) počinju ostvarivati već u skorijoj budućnosti. Stvaranjem CDSE, kojem će ovaj projekt značajno pridonijeti kroz sinergiju s drugim komplementarnim projektima i radom na razvoju i testiranju opreme na IRB-u, značajno će se ojačati utjecaj i ugled IRB-a i Hrvatske u međunarodnoj znanstvenoj zajednici, kao i sudjelovanje IRB-a u različitim međunarodno financiranim projektima.

Cilj projekta „Sinergijom do uspjeha: RBI-T-WINNING i ESIF udruženi u jačanju izvrsnosti Zavoda za teorijsku fiziku Instituta Ruđer Bošković (RBI-TWINN-SIN)“ prije svega je jačanje istraživačkog potencijala Zavoda za teorijsku fiziku IRB-a kroz unaprjeđenje opreme i infrastrukture, kao i omogućavanje daljnjeg provođenja istraživanja potaknutih mjerama RBI-T-WINNING projekta, čime se žele zaokružiti nastojanja pozicioniranja Zavoda za teorijsku fiziku kao istaknutog centra u ovom znanstvenom području.

Aktivnosti tijekom dvije godine trajanja projekta uključuju nabavu znanstveno – istraživačke te IT opreme i programa, elektromontažne i građevinske radove u svrhu prilagodbe prostora za postavljanje i korištenje nabavljene opreme, uređenje i opremanje uredskih prostorija potrebnim sadržajima, nabavu potrošnog istraživačkog materijala, aktivnost provedbe horizontalnih načela, kao i upravljanje projektom te informiranje javnosti.