Nalazite se
Članak
Objavljeno: 25.08.2023. 16:15

VIDI.EDU

FER: Ravnoteža između specifičnih i općih znanja

FER buduće stručnjake nastoji opremiti sveobuhvatnim pogledom na tehnologiju kako bi s lakoćom svladavali nove tehnologije

FER: Ravnoteža između specifičnih i općih znanja

Osim snažnog naglaska na temeljnim znanjima iz matematike, fizike, elektrotehnike i računarstva, studenti se mogu profilirati kroz 14 profila na tri diplomska studija

Fakultet elektrotehnike i računarstva nudi prijediplomske studije koji na prvoj godini studentima donose temeljna znanja iz matematike, fizike, elektrotehnike i računarstva. Na fakultetu smatraju da je važno i potrebno da svi studenti, neovisno o kasnijim odabranim profilima, u startu studiranja dobiju kvalitetne temelje u prirodoslovlju, elektrotehnici i računarstvu. Od druge godine odabiru se studijski programi u vidu Elektrotehnike i informacijskih tehnologija ili Računarstva i pri tome se produbljuju ti temelji. Potom se studenti dodatno profiliraju na jednom od tri diplomska studijska programa i 14 dostupnih profila.

Novi interdisciplinarni studiji

Na fakultetu se na više načina nastoji osigurati interdisciplinarni pristup. Uz obvezne predmete koji su temelj studijskih programa i jezgrene predmete pojedinih profila, studenti na odabir imaju „slobodne“ izborne predmete čija je svrha stjecanje znanja iz onih područja koja nisu usko vezana uz njihov profil.

Još jedna obveza studenata je upis transverzalnih predmeta u kojima se povezuju tehnička znanja s pravnim, etičkim, poduzetničkim, klimatskim i drugim temama.

FER ove godine započinje s izvođenjem združenoga interdisciplinarnog diplomskog studija Primijenjena kognitivna znanost, u suradnji s Filozofskim fakultetom, a za sljedeću godinu planira se i početak izvođenja združenoga interdisciplinarnog diplomskog studija Biomedicinsko inženjerstvo, u suradnji s Fakultetom strojarstva i brodogradnje.

Razvoj mekih vještina

„Meke“ vještine su mnogo važnije nego što studenti na početku studija obično misle. Na FER-u je cilj obrazovanja magistara inženjera ne samo da znaju kvalitetno obaviti neki precizno definirani posao, već je želja osposobiti sudionike ili voditelje velikih razvojnih timova koji razvijaju visokotehnološka rješenja. Magistri bi trebali moći raditi na međunarodnim projektima u svim fazama razvoja, komunicirati s klijentima, provoditi analize, procjenjivati rizike, projektirati rješenja te donositi i prezentirati zaključke. Suradnja i učinkovita komunikacija s drugima, odgovornost i preciznost su odlike koje se razvijaju kroz projektni rad i uključivanje u „stvarni svijet“ suradnje s tvrtkama.

Priprema za nove tehnologije

Kroz studije se nastoji studentima ponuditi prikladna kombinacija temeljnih znanja i nadogradnje u aktualnim područjima. Ta se aktualnost studijskih programa postiže kroz projektni rad, izborne predmete, studentske prakse, rad s mentorom i sudjelovanje u znanstvenom radu. Na fakultetu se gleda dugoročno i studente se priprema za naredna desetljeća, a ne samo za prvi posao nakon diplome.

Jedna od ključnih stvari na koje se obraća pažnja je naučiti studente kako učiti. Potrebno je prenijeti sveobuhvatni pogled na područje koje studiraju. Tehnologije s kojima će se studenti tijekom života baviti možda sada i ne postoje. Ideja je pripremiti ih da takve tehnologije kasnije svladaju i da sudjeluju u njihovom razvoju.

Priprema za tržište rada

Specifična znanja, koja se stječu poglavito na diplomskom studiju, studentima daju i određenu sigurnost da će na radnom mjestu odmah po zaposlenju moći doprinijeti konkretnim znanjem. Ipak, ova se područja izuzetno brzo mijenjaju, a tehnologije i alati kojima bi studenti željeli ovladati da steknu „osjećaj da znaju“ ponekad zastarijevaju i prije nego ih studenti stignu iskoristiti. Stoga se nastoji pronaći ravnoteža između specifičnih i općenitih znanja, kako studenti ne bi ostali „zarobljeni“ u određenom programskom jeziku, tehnologiji ili tehnološkom pristupu.

Slika 2
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->