• Sci Tech
  • VIDEO: TESS otkrio planet koji je iste veličine kao Zemlja
Objavljeno: 11.01.2023. 16:25

NASA

VIDEO: TESS otkrio planet koji je iste veličine kao Zemlja

Korištenjem podataka sa svemirskog teleskopa TESS, znanstvenici su otkrili egzoplanet veličine Zemlje koji se nalazi u nastanjivoj zoni svojeg zvjezdanog sustava.

VIDEO: TESS otkrio planet koji je iste veličine kao Zemlja

Emily Gilbert, postdoktorandica u NASA-inom JPL laboratoriju u Južnoj Kaliforniji i njezini kolege, otkrili su novi egzoplanet koji predstavlja svojevrsnog blizanca naše Zemlje.

Planet nazvan TOI 700 e, kruži unutar nastanjive zone svoje zvijezde TOI 700, odnosno unutar raspona udaljenosti na kojima bi se tekuća voda mogla nalaziti na površini. Svijet je 95% veličine Zemlje i vjerojatno je stjenovit.

"Ovo je jedan od samo nekoliko sustava s višestrukim malim planetima unutar nastanjive zone za koje znamo", rekla je Emily Gilbert. "To čini sustav TOI 700 uzbudljivom perspektivom za dodatno praćenje. Planet e je oko 10% manji od planeta d, tako da sustav također pokazuje kako nam dodatna promatranja TESS-a pomažu pronaći sve manje i manje svjetove", dodaje znanstvenica koja je napravila vizualizaciju koju možete vidjeti u ovom videu.

TOI 700 je mala, hladna patuljasta zvijezda tipa M udaljena oko 100 svjetlosnih godina od Zemlje u južnom zviježđu Dorado, dok planetu TOI 700 e treba 28 dana da obiđe svoju zvijezdu, i nalazi se između planeta c i d u takozvanoj "optimističnoj" nastanjivoj zoni.

Gilbert je predstavila rezultat u ime svog tima na 241. sastanku Američkog astronomskog društva u Seattleu, a rad o novootkrivenom planetu prihvatio je časopis The Astrophysical Journal Letters.

Ključne riječi NASA TESS TOI 700 e