Objavljeno: 19.09.2022. 13:33

GMO

U prodaju kreću ljubičaste rajčice

Genetički modificirane ljubičaste rajčice omogućile miševima oboljelim od raka 30 posto duži život.

U prodaju kreću ljubičaste rajčice

Genetski modificirana ljubičasta rajčica dizajnirana da ima 10 puta više antioksidansa od tradicionalnog voća spremna je za prodaju na tržištu SAD-a.

Razvili su je istraživači iz tvrtke Norfolk Plant Sciences, križanjem s genima iz cvjetova zijevalice (snapdragona) kako bi se dodala visoka doza antioksidansa, koji imaju antidijabetička, antikancerogena, protuupalna i druga svojstva za zaštitu zdravlja.

Ljubičasta rajčica bila je pod nadzorom Inspekcijske službe za zdravlje životinja i biljaka (APHIS) američkog Ministarstva poljoprivrede (USDA) 13 mjeseci, i dobila je prvo američko odobrenje za genetski modificirani proizvod uzgojen na tlu SAD-a.

slider2

Tim Norfolk Plant Sciencea planira prvo prodavati sjeme domaćim uzgajivačima, za koje kažu da će svoje rajčice isporučivati ravno potrošačima kako bi dobili povratne informacije za razvoj drugih proizvoda.

Genetski modificirana rajčica prvi put je razvijena 2008. godine, kada su istraživači dodali dva gena iz cvijeta zijevalice da proizvedu tamnoljubičastu boju.

Prepoznatljivu nijansu stvaraju antioksidativni pigmenti koji se također nalaze u kupinama i brusnicama, poznati kao antocijanini.

Antocijanini su kemikalije koje se nazivaju flavonoidi i uklanjaju potencijalno štetne molekule kisika u tijelu. Iako ih prirodno proizvode biljke rajčice, obično se nalaze samo u lišću, a znanstvenici su gene prenijeli sa zijevalica pomoću posebno prilagođenih bakterija.

U studiji, genetski modificiranom rajčicom hranjeni su miševi oboljeli od raka, a zatim su drugoj skupini miševa s tom bolešću davane tradicionalne rajčice. Miševi hranjeni ljubičastom rajčicom živjeli su u prosjeku 30 posto duže od onih koji su jeli tradicionalno voće.

Zanimljivo je reći da je ovo je istraživanje provedeno još 2008. godine, no trebalo je čekati do 7. rujna 2022. godine da 'super rajčica' dobije zeleno svjetlo za uporabu u ljudskoj prehrani od američke agencije za hranu i lijekove FDA.

Hoće li se i kada naći na našim tržnicama zasad još nije poznato. Biste li jeli ljubičastu rajčicu?