Objavljeno: 18.09.2021. 13:05

MIT

Sićušne ljudske gušterače u borbi protiv raka

Znanstvenici genetskim inženjeringom proizveli organoide gušterače s ciljem potrage za slabim točkama tumora.

Sićušne ljudske gušterače u borbi protiv raka

MIT i Cancer Research UK Manchester Institute rrazvili su sintetički gel koji se može koristiti za uzgoj minijaturnih organoida gušterače iz ljudskih stanica. Photo Credit: MIT

Kako bi istraživačima pružili bolji alat za proučavanje tumora gušterače, jednog od najsmrtonosnijih oblika raka, znanstvenici MIT-a i njihovi kolege s Instituta Cancer Research UK Manchester, korištenjem specijalnih gelova u laboratoriju su uzgojili organoide ljudske gušterače, odnosno sićušne komadiće tkiva tog organa.

Ideja je bila unaprijediti istraživanja o tumoru gušterače, obzirom na teškoće s proučavanjem raka na stanicama uzetim od bolesnika, obzirom da izvan tijela gube svoja tumorska svojstva.

Nakon što su koristili zdrave ili rakom zaražene stanice raka gušterače iz miševa, znanstvenici su došli u mogućnost korištenja gela za uzgoj sićušnih organoida i tumora, a taj su postupak potom ponovili korištenjem stanica raka gušterače iz ljudskih pacijenata.

Stanice su potom usporedili s tkivom proučavanim na živim miševima i otkrili da sadrže mnoštvo istih stanica i proteina kao originalna stvar.

Istraživači vjeruju da bi se njihov "gel za uzgoj organoida" mogao koristiti i kao platforma za izradu tkiva i organoida za istraživanje drugih tipova raka te za proučavanje utjecaja lijekova na tumore.

Čitavu znanstvenu studiju objavljenu u časopisu Nature možete pronaći na ovoj poveznici.