Objavljeno: 16.08.2011. 23:00

Omogućava puni nadzor

Prva životinja s umjetnim genskim kodom

Britanski znanstvenici napravili su pravu revoluciju time što su prvi put stvorili životinju koja u svojem genetskom kodu ima umjetne informacije.

Prva životinja s umjetnim genskim kodom

Ta bi tehnika trebala biolozima omogućiti puni nadzor nad svakim atomom molekula koje se stvaraju u živim organizmima.

Istraživanje je provedeno na crvima oblićima, koji su dugi samo jedan milimetar i sastoje se od tisuću stanica.

Znanstvenici su im produžili genetski kod kako bi na temelju njega životinje stvorile biološke molekule kakve inače ne postoje u prirodi.

Naime, prirodni organizmi koriste samo 20 aminokiselina koje u različitim kombinacijama stvaraju na desetke tisuća proteina potrebnih za održavanje života.

Prirodni organizmi koriste 20 aminokiselina, a istraživački su uključili i 21., koju nije moguće pronaći u prirodi.

No, istraživači su reprogramirali genski sustav crva kako bi uključio i 21. aminokiselinu kakvu nije moguće pronaći u prirodi.

Pothvat sličan ovome već je ranije izveden u bakteriji E.coli, ali nikada se nije proveo na životinji.

Znanstvenici smatraju da će studija omogućiti stvaranje dizajniranih proteina koji će se moći kontrolirati svjetlom.