Objavljeno: 13.06.2011. 22:40

Revolucija došla iz ljudskog bubrega

Proizvedeno lasersko svjetlo iz žive stanice

Živa je stanica prvi put iskorištena za dobivanje laserskog svjetla. BBC javlja kako će lasersko svjetlo biti dobiveno iz stanica ljudskog bubrega.

Proizvedeno lasersko svjetlo iz žive stanice

Ovo bi otkriće moglo znatno unaprijediti mikroskope i sve oblike svjetlosnih terapija u medicini. Laserska svjetlost razlikuje se od obične po malom spektru boja i valova koji sinkronizirano osciliraju, a ima vrlo široko polje korištenja – od skenera na blagajnama supermarketa, pa sve do DVD-playera i industrijskih robota.

ovo bi otkriće moglo unaprijediti mikroskope i sve oblike svjetlosnih terapija

Proces dobivanja laserskog svjetla iz žive stanice počinje inženjeringom stanica. One mogu proizvesti protein koji emitira svjetlost.

Prvi protein tog tipa pronađen je kod svjetlećih meduza. Ako se na takve stanice djeluje slabim plavim svjetlom, one počinju isijavati zelenom laserskom svjetlošću.

Do ovog otkrića došli su znanstvenici iz Wellman centra za fotomedicinu u glavnoj bolnici u Massachusettsu.

Ključne riječi lasersko svjetlo bubreg medicina