Objavljeno: 23.09.2015. 10:47

NIST

Novi rekord u teleportiranju kvantnih podataka

Znanstvenici NIST-a transferirali kvantnu informaciju prijenosom fotona optičkim vlaknom na 4 puta većoj udaljenosti nego do sada.

Novi rekord u teleportiranju kvantnih podataka

Kvantna "teleportacija", odnosno transferiranje kvantne informacije u česticama svjetlosti uz rekonstrukciju na nekom drugom mjestu, već samo po sebi djeluje kao vrlo impresivna znanost i tehnologija.

No znanstvenici američkog NIST-a (National Institute of Standards and Technology), ovih su dana objavili da su uspjeli postići novi rekord u kvantnoj teleportaciji, transferiranjem kvantne informacije fotonima na udaljenost od 100 km putem optičkog vlakna, što je 4 puta veća udaljenost od dosadašnjeg rekorda, što objašnjavaju u ovoj infografici.

nist_quantum_teleportation_infographic

Mada vam to možda ne zvuči kao nešto posebno osim same riječi "teleportacija" koja vas asocira na nešto potpuno drugo, ovo je doista veliko postignuće, obzirom da 99 posto fotona nikada ne prijeđe čitavi put. Stoga ovaj rekord znanstvenici mogu zahvaliti novom tipu detektora koji mogu pokupiti slabašan signal pojedinačne čestice svjetlosti.

Kako bismo od ovoga imali neku praktičnu korist, trebat će se omogućiti slanje znatno veće količine informacija, no postignuće otvara vrata u brojne sfere kvantnog računalstva. Na primjer, mogli biste koristiti neprobojnu kvantnu enkripciju između gradova, a konačan je cilj proširiti domet tehnologije do točke u kojoj će transferi kvantnih podataka raditi na internetskoj skali, gdje se u vezi udaljenosti između konekcija radi o tisućama kilometara.

Izvor: NIST