Objavljeno: 23.02.2012. 13:52

CERN

Neutrini nisu putovali nadsvjetlosnom brzinom

Nove provjere podataka i instrumentata ukazuju na veliku mogućnost pogreške "senzacionalnog otkrića".

Neutrini nisu putovali nadsvjetlosnom brzinom

Prošle jeseni fizičari CERN-a koji djeluju unutar OPERA eksperimenta  podigli puno "znanstvene prašine" izjavivši kako su tijekom rutinskih eksperimenata s neutrino česticama koje putuju između glavnog stožera u Ženevi i 455 kilometara udaljenog talijanskog laboratorija Gran Sasso, otkrili kako njihovi neutrini putuju nadsvjetlosnom brzinom.

Na žalost, kako stvari sada stoje, postoji velika vjerojatnost kako su na te rezultate uticali instrumenti koji su bilježili protok čestica, odnosno loša veza između optičkog kabela i GPS prijamnika koji je korišten za korekcije vremena protoka neutrina.

Kada su izvršeni popravci opreme, nova mjerenja su ukazala na 60 nanosekundi dulje putovanje neutrina nego što su pokazali prijašnji rezultati, što u prijevodu znači kako još nije došlo vrijeme da svoj stari udžbenik iz fizike bacite u smeće.

Znanstvenici navode kako još uvijek nisu 100% sigurni da su rezultati bili pogrešni, pa će tek nakon novih provjera podataka moći sa sigurnošću izvijestiti javnost o točnoj brzini kretanja muonskih neutrina.

U provjeru podataka su uključeni CERN, OPERA i američki Fermilab, pa bismo uskoro mogli saznati ostaje li brzina veća od brzine svjetlosti i dalje samo znanstvena fantastika.