Objavljeno: 08.03.2021. 14:28

SOFIA

Na kometu otkriven još jedan važni sastojak života

Kometi bi mogli biti zaslužni za dolazak ugljika na Zemlju bez kojeg ne bi bilo života.

Na kometu otkriven još jedan važni sastojak života

Ilustracija kometa iz Oortovog oblaka koji prolazi kroz Sunčev sustav s prašinom i plinom koji isparava iz njegovog repa. Photo credit: NASA/SOFIA/Lynette Cook

NASA-in leteći opservatorij SOFIA, koji je smješten u zrakoplov Boeing 747SP, u listopadu prošle godine otkrio je vodu zarobljenu u tlo "svijetle" strane Mjeseca koja nije ni tekuća ni led, što ukazuje da se prostire čitavom njegovom površinom, a ne samo u hladnim sjenovitim područjima u regijama polova.

NASA je sada objavila da je SOFIA došla do novog velikog otkrića, jer je korištenjem jednog od svojih infracrvenih instrumenata, uspjela detektirati ugljik na kometu Catalina, koji je pokraj Zemlje prohujao 2017. godine.

Mada je od prolaska Cataline proteklo gotovo 4 godine, SOFIA je detektirala ugljik iz sjajnog kometovog repa, što ukazuje na mogućnost da je još jedan važni sastojak života na Zemlju stigao iz svemira.

"Još uvijek nismo sigurni je li Zemlja tijekom svojeg formiranja mogla zarobiti dovoljno ugljika za nastanak života, pa bi kometi bogati ugljikom mogli predstavljati važan izvor koji dostavlja taj esencijalni element na temelju kojeg je nastao život kakav poznajemo", izjavio je Charles "Chick" Woodward, astrofizičar i profesor na Institutu astrofizike Sveučilišta Minnesota u Minneapolisu.

Komet Catalina potiče iz Oortovog oblaka na najudaljenijem dijelu Sunčevog sustava. Zbog svojih dugačkih orbita, taj tip ledenih svemirskih tijela prolazi kraj Zemlje gotovo nepromijenjen, ili kako to kažu znanstvenici, "zamrznut u vremenu", što nam pruža veliku priliku da naučimo mnogo toga o povijesti ranog Sunčevog sustava.