Objavljeno: 08.02.2022. 10:08

Tel-Aviv University

Miš prohodao s uzgojenom ljudskom leđnom moždinom

Laboratorijski uzgojena ljudska leđna moždina omogućila ponovno hodanje paraliziranom mišu.

Miš prohodao s uzgojenom ljudskom leđnom moždinom

Izraelski znanstvenici sa Sveučilišta u Tel-Avivu, u laboratoriju su uzgojili leđnu moždinu od tkiva izvađenog iz ljudskih volontera, nakon čega su je uspješno implantirali u paraliziranog miša kojem se potom u potpunosti povratila pokretnost, odnosno hodanje.

Istraživanje pod vodstvom profesora Tal Dvira iz Centra za regenerativnu biotehnologiju započelo je uzimanjem malih uzoraka tkiva iz masnog tkiva trbuha tri volontera, a potom su se unutar tog tkiva odvajale somatske stanice od materijala ekstracelularnog matriksa koji ih je okruživao.

9 Visualization of the next stage of the research - human spinal cord implants for treating paralysis-580

Proces genetskog inženjeringa potom je korišten za reprogramiranje stanica, vraćajući ih u ono što je poznato kao inducirane pluripotentne matične stanice. U međuvremenu je ekstracelularni matriks pretvoren u hidrogel. Budući da je gel napravljen od vlastitog tkiva svake osobe, to znači da ga njihov imunološki sustav ne bi odbacio ako bi se implantirao u njihovo tijelo.

Matične stanice su naknadno inkapsulirane unutar hidrogela, putem, kako kažu, "procesa koji oponaša embrionalni razvoj leđne moždine". Nakon 30 dana, rezultat je bila serija trodimenzionalnih implantata leđne moždine, od kojih se svaki sastojao od neuronskih mreža koje su sadržavale motorne neurone.

Ti su implantati ugrađivani u miševe koji su izgubili pokretnost stražnje stražnje lijeve noge zbog djelomično odsječene leđne moždine, kao što objašnjavaju u ovom videu.

U jednoj skupini koja je tek nedavno bila ozlijeđena, implantat je uspješno premostio jaz u njihovoj leđnoj moždini, omogućujući svim miševima da ponovno u potpunosti koriste nogu nakon procesa rehabilitacije. U drugoj skupini, koja je ozlijeđena šest tjedana ranije, uspjeh je još uvijek bio oko 80 posto, a u tom slučaju, ožiljno tkivo koje je nastalo na mjestu ozljede moralo se ukloniti prije postavljanja implantata.

Tehnologija se sada dalje razvija preko spinoff tvrtke Matricelf.

"Nadamo se da ćemo u sljedećih nekoliko godina doći do faze kliničkih ispitivanja na ljudima", kaže Dvir. "Budući da predlažemo naprednu tehnologiju u regenerativnoj medicini, i budući da trenutno ne postoji alternativa za paralizirane pacijente, imamo dobar razlog očekivati ​​relativno brzo odobrenje naše tehnologije."

Čitav znanstveni rad objavljen u časopisu Advanced Science možete pronaći na ovoj poveznici.