Objavljeno: 21.11.2016. 10:48

Princeton University

Fotonska neuralna mreža za super brzi AI

Računala se neće samo ponašati kao ljudski mozgovi, već i brzo reagirati.

Fotonska neuralna mreža za super brzi AI

Znanstvenici širom svijeta računalima nastoje pružiti mozak koji imitira rad ljudskog i u tome su već otišli dosta daleko, ali jedan od najvećih problema je omogućiti da ti umjetni mozgovi budu jednako učinkoviti i brzi kao naši.

Znanstvenici Sveučilišta Princeton misle da su otkrili način kako to omogućiti, izradom prve fotonske neuralne mreže koja rad "mozga" može znatno ubrzati u odnosu na konvencionalno računalo sklopovlje.

Njihov sustav imitira rad mozga neuronima koji su u osnovi svjetlosni valovodi urezani u silicijske supstrate. Svaki od tih "čvorova" radi na specifičnoj valnoj dužini, pa možete izvoditi kalkulacije zbrajanjem ukupne snage svjetla koja se uvodi u laser koji fotonski sklop kompletira slanjem svjetla nazad ka čvorištima. Rezultat toga je računalo koje može izvoditi diferencijane matematičke jednadžbe 1.960 puta brže od klasičnog procesora.

Prototip Princetonovog "fotonskog mozga" za sada je vrlo jednostavan, te posjeduje samo 49 umjetnih neurona, što nije dovoljno ni da zamijeni procesor u vašem telefonu, te je jako daleko od snage procesiranja kakvu nude postojeće neuralne mreže. S druge strane znanstvenici navode da ovakav tip računalstva može imati izuzetno velike koristi za umjetnu inteligenciju, pa bi se mogao koristiti za rapidno procesiranje informacija u radijima, upravljačkim sustavima i znanstvenom računalstvu, dok bi gledano dugoročno, sustavi strojnog učenja mogli imati preciznost i brzinu reakcije koji odgovaraju ljudskim u prepoznavanju akcija i objekata, što je vrlo važno za razvoj robota kojima je to od krucijalne važnosti. Pravi fotonski mozgovi još su vjerojatno daleko od stvarnog svijeta, no znanstvenici kažu da se njihova pojava sada barem može nazrijeti na obzoru.