Objavljeno: 03.04.2021. 10:32

Apophis

ESA uklonila Apophis s liste opasnih asteroida

Prema najnovijim istraživanjima, Apophis nas neće moći pogoditi još najmanje 100 godina.

ESA uklonila Apophis s liste opasnih asteroida

Svima koji su u strahu da će se 2068. godine u Zemlju zabiti veliki asteroid Apophis koji bi mogao iskorijeniti kompletan život s našeg matičnog planeta, dolaze dobre vijesti koje će ih malo oraspoložiti.

Europska svemirska agencija je objavila kako nakon 17 godina promatranja i analiziranja orbite, skida Apophis s liste opasnih asteroida (Risk List).

S promjerom od oko 350 metara, Apophis već godinama privlači brojne astronome koji mu pokušavaju utvrditi preciznu orbitu i saznati kolika je mogućnost da jednog dana pogodi Zemlju.

Astronomi su brzo nakon prve detekcije asteroida 2004. godine, predvidjeli dvije mogućnosti sudara sa Zemljom 2029. i 2036. godine, no dodatna promatranja su te mogućnosti odbacila, pa je ostala jedina mogućnost da nas pogodi 2068. godine.

Zahvaljujući najnovijim radarskim promatranjima 6. ožujka ove godine kada je Apophis prošao kraj Zemlje na udaljenosti od 17 milijuna kilometara, ustanovljeno je da će 13. travnja 2029. godine asteroid kraj Zemlje proći na udaljenosti manjoj od 35.000 km i bit će vidljiv golim okom jer će nam biti 10 puta bliže nego Mjesec. dosadašnja istraživanja su govorila kako postoji  mogućnost da na asteroid tada poprilično djeluje gravitacija Zemlje, koja bi mu mogla promijeniti putanju i dovesti do mogućnosti da nas pogodi 2068. godine.

No za to ipak nema opasnosti, jer ESA kaže da su nova optička i radarska promatranja ustanovila da se pod uvjetom Zemljine gravitacije putanja Apophisa može promijeniti najviše za koji kilometar umjesto stotina kilometara kako su govorile prijašnje projekcije, što dovodi do spoznaje da je bilo kakva mogućnost udara 2068. godine u potpunosti izbjegnuta.

ESA je stoga uklonila Apophis s liste opasnih svemirskih tijela, jer smo od njega mirni najmanje 100 godina.

"Današnjim uklanjanjem Apophisa sa popisa rizika, zatvaramo jedno važno poglavlje u povijesti planetarne obrane", navodi ESA u svojem priopćenju.

Ključne riječi asteroid ESA Apophis Risk List