Objavljeno: 07.03.2016. 15:30

Sveučilište Teksas

Bušenje kratera asteroida koji je izbrisao dinosaure

Ispitivanja bi nam trebala otkriti kako se život oporavio nakon katastrofalnog udara.

Bušenje kratera asteroida koji je izbrisao dinosaure

Do sada su otkriveni brojni dokazi koji upućuju da je udarac velikog asteroida prije 65,5 milijuna godina, glavni krivac nestanka dinosaura i brojnih drugih životnih vrsta na Zemlji, no ono što se dogodilo neposredno iza toga i dalje ostaje misterija.

Međunarodni tim znanstvenika sa Sveučilišta u Teksasu iz Austina, te njihovi kolege iz Meksika i Velike Britanije, bavit će se upravo time, pa namjeravaju do 1. travnja ove godine (nadamo se da je datum izabran slučajno), pokrenuti ekspediciju kojoj će cilj biti bušenje tla na poluotoku Yucatan, odnosno na području kratera Chicxulub, kako bi nastojali ustanoviti kako se život oporavio nakon masovnog izumiranja krajem razdoblja Krede.

Znanstvenici namjeravaju tražiti uzorke DNK, mikrofosile i promjene na stijenama na raznim geološkim slojevima, kako bi istovremeno otkrili učinak udara, kao i način na koji su životne forme nastavile živjeti u neprijateljskom "post-udarnom" okruženju.

Istraživači vjeruju da bi do takvih otkrića mogli doći na dubini između 792 i 1524 m, gdje bi trebali locirati prsten vrhunca kratera, odnosno njegov unutarnji rub.

Ti podaci bi trebali potvrditi postojeće modele udara, te pokazati je li prsten bio primarno mjesto razmnožavanja za mikrobe koji su pomogli povratku života u toj regiji.

Ukoliko bi se to pokazalo točnim, sugeriralo bi da su prvi organizmi koji su se vratili na područje, rasli na depozitima željeza i sumpora, koji nisu uobičajeni elementi za razvoj života.

Znanstvenici navode da će platforma za bušenje predstavljati veliki izazov, te se radi o vrlo rizičnoj proceduri, obzirom da u slučaju neuspjeha neće biti druge prilike, no ako istraživanje postigne uspjeh, moglo bi popuniti veliku prazninu o povijesti Zemlje i pokazati nam koliko život može biti "uporan", unatoč naizgled nepremostivim izgledima.

Izvor: Sveučilište Teksas