Objavljeno: 30.09.2021. 11:51

Sinorhizobium melilo

Bakterija koja će omogućiti poljoprivredu na Marsu

Znanstvenici vjeruju da će bakterija koja stvara dušik omogućiti uzgoj povrća u jalovoj Marsovoj zemlji.

Bakterija koja će omogućiti poljoprivredu na Marsu

Prirodna i sintetska fiksacija dušika od suštinske je važnosti za sve oblike života, jer je dušik potreban za biosintezu osnovnih gradivnih blokova biljaka, životinja i drugih oblika života. Dušik je manje-više najvažniji nutrijent za biljke, pa je odsustvo molekula koje sadrže dušik u regolitu Marsa jedna od najvećih prepreka za vanzemeljsku poljoprivredu. Za novu studiju, istraživači sa Sveučilišta Colorado State odlučili taj problem riješiti putem bakterija koje se mogu dodati tlu kako bi fiksirale dušik iz Marsove atmosfere.

Tim je uzgajao djetelinu u uzorcima simuliranog marsovskog tla, pri čemu su neke biljke uparene s bakterijom koja fiksira dušik pod nazivom Sinorhizobium meliloti. Studija je ukazala da su biljke sa simbiotskim mikrobom rasle daleko bolje, te su imale veći rast korijena i izdanaka za 75 posto u odnosu na djetelinu koja je uzgajana samo u regolitu.

Zanimljivo je da se razine molekula koje sadrže dušik nisu povećale u tlu oko tretiranih biljaka. Da jest, to bi mogao biti koristan način za poboljšanje kvalitete Marsove zamlje (regolita) s vremenom, čineći ga sve prikladnijim za uzgoj usjeva. Ipak, rezultati sugeriraju da bi ti ključni mikrobi mogli biti važan sastojak za buduće marsovske poljoprivrednike.

"Ova studija pokazuje da bakterije Sinorhizobium meliloti značajno povećavaju rast jestive vrste djeteline Melilotus officinalis u testnom stakleniku", kažu autori. "Ovaj rad povećava naše razumijevanje o tome kako će interakcije biljaka i mikroba pomoći u teraformiranju regolita na Marsu."

Čitavu studiju objavljenu u časopisu Plos One možete pronaći na ovoj poveznici.

Kako se čini, Matt Damon (Marsovac) možda više neće morati skupljati ljudski izmet kako bi pognojio svoj vrt za uzgoj krumpira.