Objavljeno: 15.04.2020. 14:11

LauncherOne

Virgin Orbit spreman za lansiranje raketa u svemir

LouncherOne će u orbitu Zemlje dovesti tri mala vojna satelita US Space Forcea.

Virgin Orbit spreman za lansiranje raketa u svemir

Virgin Orbit je na Twitteru objavio kako je spreman za prvo lansiranje raketa u svemir sa zrakoplova nosača, nakon što je uspješno proveden posljednji test u kojem je zrakoplov Cosmic Girl na nebu iznad Kalifornije izveo pokusni let s raketom LouncherOne koja je na njega bila spojena ispod krila.

EVgL8CCUcAEpwvW

Za ovaj test Virgin Orbit je raketu napunio tekućim dušikom umjesto vodom, koja se koristila u prijašnjim testovima. Voda u prijašnjim testovima je bila 149 stupnjeva celzijevih toplija u odnosu na tekući dušik koji će se koristiti u pravim lansiranjima. Kriogene tekućine poput tekućeg kisika i tekućeg dušika ulaze u drugačiju interakciju s hardverom rakete u odnosu na vodu.

Korištenje tekućeg dušika koji je sigurniji u odnosu na tekući kisik, omogućilo je Virgin Orbitu provođenje, kako kažu, "end-to-end" probu lansiranja, koja je uključivala sve zemaljske operacije, kontrolu misije, sve komunikacijske sustave i protokole, uzlijetanje, let i povratak zrakoplova nosača u bazu.

EVbj9nwU4AEA66s

Ovo je bio finalni test uoči prvog demo lansiranja o kojem ćemo detalje saznati vrlo skoro.

U pravom lansiranju Cosmic Girl će ispustiti LauncherOne na visini od 10.600 metara. Raketa će potom krenuti prema svemiru kako bi u nižu zemljinu orbitu dostavila satelite.

LouncherOne

Virgin Orbit je prije nekoliko dana potpisao komercijalni ugovor sa Svemirskim zračnim snagama SAD-a (US Space Force), prema kojem se obavezao da će do listopada 2021. u orbitu zemlje dovesti tri mala vojna satelita.