Nalazite se
  • Pop Tech
  • Škoda namjerava proizvoditi električne motocikle
Članak
Objavljeno: 10.05.2025. 15:26

Škoda 

Škoda namjerava proizvoditi električne motocikle

Koncept motocikla razvio je francuski dizajner Romain Bucaille, koji radi na eksterijerima automobila u Škoda Designu.

Škoda namjerava proizvoditi električne motocikle

Manje je poznato da je češki proizvođač automobila Škoda,u svojim počecima prije 130 godina počeo proizvoditi bicikle i motocikle. Sada su Škodini dizajneri došli na ideju da ožive proizvodnju motocikla, razvojem električnog vozila na dva kotača inspiriranih legendarnim modelima starijim od 100 godina.

Njihov novi koncept električnog motocikla Slavia B temelji se upravo na legendarnim motociklima tvrtke koji su se proizvodili i prodavali pod imenom Laurin & Klement.  Koncept motocikla razvio je francuski dizajner Romain Bucaille, koji radi na eksterijerima automobila u Škoda Designu.

"Želio sam napraviti nešto jedinstveno i vratiti se korijenima marke. Svakodnevno radim na automobilima, a budući da volim i motocikle, stvaranje jednog bila je zaista osvježavajuća promjena", kaže Romain. 

DSF9495_e6a7fa24-1440x960

Nakon početnih skica njegova moderna interpretacija Laurin & Klement Slavije B postupno je poprimala oblik. Izvorna verzija motocikla datira iz 1899. godine, što znači da je svjetlo dana ugledala u pretprošlom stoljeću. Za ovu preradu, Romain se odlučio za futuristički pristup 21. stoljeća.  

Unatoč električnoj viziji, koncept zadržava prepoznatljiv oblik okvira ranih Laurin & Klement motocikala, gdje je nekoć bio ugrađen motor s unutarnjim izgaranjem. "Imao je vrlo prepoznatljiv oblik, okvir se omatao oko motora, štitio ga odozdo i spuštao se niže od ostatka strukture", objašnjava Romain. Ovo pametno inženjersko rješenje poslužilo je kao arhitektonska osnova za njegov elegantni dizajn. 

Slavia B predstavljena je javnosti 1899. godine uz Slaviju A. Pokretao ju je zrakom hlađeni jednocilindrični motor od 240 ccm, snage 1,75 konja i maksimalne brzine od 40 km/h. Motocikl nije imao mjenjač jer se snaga prenosila putem ravnog remena izravno spojenog na motor. Između 1899. i 1904. godine, Laurin & Klement proizveo je 540 jedinica Slavije B. 

Prednji dio okvira odaje počast izvanrednom inženjerskom radu Václava Laurina, čiji su dizajni motocikala bili poznati po svojoj stabilnosti i upravljivosti. Dok je originalni motocikl imao motor smješten unutar okvira, Romainov futuristički koncept ostavlja taj prostor praznim, a logotip moderne interpretacije ikone čini se kao da lebdi u zraku. Smjela okomita linija dijeli prednji i stražnji dio, naglašavajući jedinstvenu siluetu okvira.

DSF8958_b32f6faf-1440x1068

Futuristički Slavia B također odaje počast sportskoj baštini originalnog stroja. Tvornički vozač Narcis Podsedníček slavno je završio iscrpljujuću utrku Pariz-Berlin 1901. kao jedini od deset motocikala koji je završio utrku na Slaviji B.

"Želio sam se referirati na te sportske kvalitete u svom konceptu. Sjedalo je dizajnirano tako da izgleda kao da lebdi, odvojeno od tijela motocikla", objašnjava Romain. "Također sam dodao vintage 'touch' s kožnom torbom za alat integriranom u okvir, neophodan predmet za natjecanja izdržljivosti u to vrijeme."

Romain opisuje konačni rezultat kao "futuristički café racer u modernom solid stilu". Škodin dizajnerski jezik poznat je po svojim jednostavnim, čvrstim oblicima, a moderna Slavia B to odražava čistim linijama, oštrim rubovima i upečatljivim potpisom prednjih svjetala, još jednim obilježjem trenutne estetike marke. 

2025-04-16-SideView-B_afbf2d62-1440x855

Romain je pristupio dizajnu motocikla na isti način na koji se bavi automobilskim projektima u svom svakodnevnom radu. "Počeo sam sa skicama olovkom kako bih pronašao prave proporcije. Budući da se radilo o motociklu, morao sam malo vježbati jer je prošlo dosta vremena otkako sam zadnji put nacrtao jedan. Odlična stvar kod papira je što možete skicirati bilo gdje, bilo kada, nema potrebe za tabletom ili računalom."

Zatim je prešao na digitalne alate, stvarajući tri različite skice i rendere s različitim interpretacijama oblika. "Bio je to proces istraživanja. Nastavio sam skicirati dok nisam bio zadovoljan rezultatom", kaže Romain.

Zasad još nije poznato hoće li Škoda jednog dana dovesti Romainov koncept na cestu, s kakvim će ga električmnim motorom opremiti i postoji li uopće interes motociklista da jednog dana sjednu odaberu Škodu na dva kotača.

Vezani sadržaji
Ključne riječi Škoda
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam