Objavljeno: 11.04.2020. 13:06

LCRT

Na što vas podsjeća budući teleskop na Mjesecu

Radio teleskop na tamnoj strani Mjeseca bit će integriran u jedan veliki krater.

Na što vas podsjeća budući teleskop na Mjesecu

NASA među svojim planovima ima i postavljanje radio teleskopa na tamnoj strani Mjeseca koji će omogućiti istraživanja dubokog svemira bez ometanja od strane izvora sa Zemlje, ionosfere, orbitalnih satelita i drugih radio interferencija.

Jedan od projekata koji predlaže NASA JPL laboratorij je Lunar Crater Radio Telescope (LCRT), koji bi trebao biti smješten u jedan veliki krater promjera od 3 do 5 kilometara, a sastojat će se od antenske žičane mreže koju će graditi DuAxel robotizirani roveri. Taj teleskop koji će u centralnom dijelu imati promjer od 1 km bit će najveći radio teleskop u Sunčevom sustavu i trebao bi dovesti do brojnih otkrića na polju kozmologije istraživanjem valnog pojasa ultra dužine od 10-50 m (6-30 MHz frekvencijskog spektra).

niac2020_bandyopadhyay

Prednosti takvog teleskopa su u tome što može promatrati svemir na valnim dužinama većim od 10 m, (frekvencijama ispod 30 MHz), koje se reflektiraju od Zemljine ionosfere, pa stoga do sada nisu korištene u istraživanjima, a Mjesec će imati ulogu fizičkog štita od svih smetnji sa Zemlje, pa čak i "radio-buke" sa Sunca tijekom lunarnih noći.

Gradnja teleskopa

Čim smo vidjeli sliku teleskopa, podsjetio nas je malo na Zvijezdu Smrti (Death Star) iz Star Warsa, no NASA zasad nema namjeru uništavati svjetove, iako su Trumpa zbog Space Forcea već počeli nazivati Darth Vaderom.