Objavljeno: 05.11.2018. 13:57

SpaceX

Muskov Starman u Roadsteru prošao Mars

SpaceX objavio gdje se trenutno nalazi Tesla Roadster koji je prije 9 mjeseci lansiran u svemir.

Muskov Starman u Roadsteru prošao Mars

Ako ste se pitali gdje je završio maneken Starman koji je u svemirskom odijelu vozio crveni Tesla Roadster nakon što je lansiran Falcon Heavy raketom u svemir u veljači 2018. godine, predstavnici SpaceX-a su objavili njegovu točnu lokaciju.

Kao što se može vidjeti u dijagramu objavljenom na SpaeX-ovom Twitter profilu, Starman je svojim autom prošao Mars i iduća stanica mu je, kako kažu, "restoran na kraju svemira", aludirajući na naslov drugog nastavka Douglas Adamsovog romana "Vodič kroz galaksiju za autostopere".

Kao što možete vidjeti u dijagramu njegove putanje, Starman neće ostati duže vrijeme u blizini Marsa, već će se po heliocentričnoj orbiti početi vraćati i približiti nam se u idućem prolasku otprilike na udaljenost koja odgovara onoj između Zemlje i Sunca, a prema jednoj studiji 2091. godine bi nam se trebao približiti na "samo" nekoliko stotina tisuća kilometara. Ukoliko vas zanima njegova daljnja sudbina, u istoj studiji stoji da bi Starman kroz nekoliko desetaka milijuna godina mogao zabiti Roadster u Veneru ili Zemlju. Postoji čak i statistička vjerojatnost od 6 posto da će se zabiti u Zemlju u sljedećih milijun godina, odnosno 2,5% da će unutar tog razdoblja prasnuti u Veneru. Ukoliko želite pratiti Starmana kroz njegovu svemirsku avanturu u realnomvremenu, posjetite web stranicu whereisroadster.com na kojoj ćete u svakom trenutku znati njegovu točnu poziciju.