Objavljeno: 06.02.2018. 14:34

SpaceX

VIDEO: Pratite s nama uživo lansiranje auta u svemir

Elon Musk se sve više šali na račun moguće katastrofe s lansiranjem Falcon Heavy rakete.

VIDEO: Pratite s nama uživo lansiranje auta u svemir

Večeras, 6. veljače 2018. oko 20:00 sati po našem vremenu, Space X bi trebao u svemir lansirati svoju najveću raketu Falcon Heavy, koja bi trebala krenuti ka Marsu, te u stabilnu orbitu oko crvenog planeta ispustiti Muskov crveni Tesla Roadster automobil za čijim upravljačem sjedi "lažni astronaut", kao što možete vidjeti u animaciji u ovom videu.

Povodom skorog lansiranja Musk je objavio ponešto detalja o ovoj neobičnoj misiji, pa kaže da će nakon lansiranja raketi trebati oko 6 sati da stigne u geosinkronu orbitu Zemlje. Nakon toga gornji stadij Falcon Heavya će upaliti "trans-Mars" motore  koji će ga odvesti u eliptičnu orbitu koja će djelomično biti u orbiti Zemlje, a djelomično Marsa, pa ju Musk naziva "Earth-Mars cycler".

Ukoliko sve protekne u najboljem redu, Muskov auto će se naći na udaljenosti od nekih 400 milijuna kilometara od Zemlje i ostat će, po njemu, milijardu godina u orbiti. Obzirom na putanju kojom će se kretati, ne postoji gotovo nikakva šansa da bi se jednog dana raketa ili Roadster mogli zabiti u Mars.

No Musku je to trenutno najmanja briga jer ga više muči kako će proteći prva faza leta, samo lansiranje, pa kaže da će biti jako gadna stvar ako raketa eksplodira, jer će trebati između 9 i 12 mjeseci da se uzletište počisti i renovira. Bez obzira što se dogodilo, Musk tvrdi da ni takvo neuspješno lansiranje neće nimalo utjecati na dalji razvoj Falcon Heavy projekta, što znači da je već uračunao nekoliko mogućih katastrofa.

Ukoliko lansiranje prođe dobro, postoje još i brojni drugi rizici. Raketa će letjeti kroz Van Allenove pojaseve, područje s akumuliranim zračenjem koje okružuje Zemlju i može oštetiti letjelicu. Pored toga razlog brige stvara i led na gornjem stadiju kao i mogućnost da se gorivo smrzne ili kisik ishlapi.

Musk kaže da će lansiranje biti spektakularno što god se dogodilo, „bilo veliki uspjeh ili veliki buum", pa vam predlažemo da ga zajedno s nama pratite ovdje.