Nalazite se
  • Non Tech
  • Svijet
  • Iduće godine će zaploviti prvi teretni brod na amonijak
Članak
Objavljeno: 12.11.2021. 15:14

Fortescue 

Iduće godine će zaploviti prvi teretni brod na amonijak

Na konferenciji o klimatskim promjenama COP26 Fortescue je najavio porinuće prvog zelenog teretnog broda 2022. godine.

Iduće godine će zaploviti prvi teretni brod na amonijak

Predsjednik upravnog odbora tvrtke Fortescue Future Industries (FFI) dr. Andrew Forrest, na UN-ovoj COP26 konferenciji o klimatskim promjenama, pozvao je sve okupljene da se svijet odluči na tranziciju čitavog brodskog prometa na zeleni pogon do 2040. godine.

Kao jedan od primjera tehnologije koja će to omogućiti, Forrest je iznio podatak da će FFI u suradnji s brodarskom tvrtkom MMA Offshore Limited kroz sljedećih 12 mjeseci konvertirati brod od 75 metara pod nazivom MMA Leveque, kako bi mogao ploviti isključivo na pogon "zelenog" amonijaka.

Ovo plovilo registrirano u Singapuru, koje se do sada uglavnom koristilo za prijevoz kemikalija i tekućina za rudarsku industriju do morskih platformi oko Australije i Novog Zelanda, trenutno pokreću četiri Cummins dizel-električna motora ukupne snage 6.920 konjskih snaga.

Mada FFI nije odao detalje o pogonskom sustavu prvog broda na amonijak, pretpostavlja se da će to biti modificirani motor s unutarnjim izgaranjem kakav je tvrtka već koristila za preinake dizelskih lokomotiva.

Stoga je lako moguće da će se za pogonski sustav koristiti "zagađujuće" gorivo kako bi se temperatura u sustavu digla do razine gorenja amonijaka i morat će se jako paziti kako ne bi stvarao previše štetnih dušikovih oksida. Pored toga, ovo neće biti iznimno učinkovito korištenje zelene energije, jer korištenje amonijaka za izgaranje vraća samo oko 21 posto energije uložene u njegovu sintezu.

Visokotemperaturne gorive ćelije (SOFC) potencijalno bi mogle izvući 50 posto energije iz amonijaka za upotrebu u visoko učinkovitim električnim motorima, ali one su još u razvoju i nisu opcija za ovaj projekt, obzirom na najavu da bi sustav trebao biti spreman za korištenje u komercijalnom plovilu kroz samo 12 mjeseci.

Bez obzira na to, ovakvi projekti ulijevaju nadu da bi pomorski promet doista mogao postati zelen do 2040. godine.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->