Nalazite se
Članak
Objavljeno: 30.09.2011. 21:59

Mladi online 

Zapažanja o internet populaciji u Hrvatskoj

U Hrvatskoj je danas penetracija interneta u populaciji od 15 do 30 godina čak 85%, a na urbanom dijelu ove populacije viša je i od 95%!

Zapažanja o internet populaciji u Hrvatskoj

To je bio razlog da se u GfK Hrvatska provede istraživanje na segmentu mladih (15 do 30 godina) korisnika Interneta – GfK YOUTH ON LINE 2011. Rezultati objedinjavaju podatke o njihovim životnim stilovima, markama u trendu, odnosu prema novcu i financijama, osiguranju, o internetu i telekomunikacijama, medijima, potrošačkim navikama, njezi i osobnoj higijeni, provođenju slobodnog vremena.

Mladi su najviše zabrinuti zbog: nedovoljno raspoloživog novca za svakodnevno odvijanje života (oko 50%), nezaposlenosti (oko 45%), loše vlade (oko 40%), zdravlja – vlastitog ili u obitelji (gotovo 40%), kriminala (oko 25%) i visokih cijena (preko 20%).

Mladi dnevno na surdanje internetom troše više od dva i pol sata, baš koliko i na druženje s prijateljima. Zanimljivo, na učenje ili studiranje troše samo dva sata, na gledanje televizije gotovo sat i pol (vikendom oko 2 sata), dok na telefon pričaju ili chataju više od sat vremena.

Gotovo 70% ima ispitanika ima laptop, oko 60% ima i klasičan desktop, dok džepno računalo ili netbook ima manje od 10% ispiatnika. Gotovo svi ispitanici internet koriste kod kuće (96%), blizu 50 posto koristi ga i putem mobilnog telefona - na internet preko mobilnog telefona idu više muškarci nego žene (52-41%).

Gotovo 80% ispitanika koristi internet svakodnevno, to više čine muškarci nego žene (91-85%). Oko 40% mladih ne koristi mobilni Internet, oko 50% to čini putem mobitela, a nešto više od 20% preko USB-a sticka / PC kartice.

Više od polovine mladih provede na Internetu između 1 i 4 sata dnevno, dok ih je oko četvrtina na internetu i preko 4 sata dnevno. Najčešće aktivnosti na Internetu su komunikacije: e-mail (preko 80%)m društvene mreže (preko 70%), „chat“ (preko 60%) i prikupljanje informacija - praćenje novosti i traženje informacija (oko 80%). S više od 50% zastupljeno je i gledanje videa te neki oblici učenja.

Povjerenje u internet dosta je veće kod muškaraca (55%) nego kod žena (41%). Obrnuta je situacija kod televizije: njoj najviše vjeruje 35% žena, te 23% muškaraca. Promatrano po dobi dobiva se da mlađa skupina od 15 do 24 godine nešto više vjeruje internetu (49%) nego starija (25 do 30 godina) koja u 46% slučajeva vjeruje tom mediju.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->